• Alvi

Tar ni på era nyfödingar pyjamas inför kvällen?

Jag tycker det är onödigt att trassla omkring för mycket med små mysiga nyfödingar (typ 0-1 månad), och har inte satt på dem pyjamas såvida de inte har kräkt/bajsat ner sig precis innan läggdags. De har helt enkelt fått läggas inför natten i de kläder de har haft på dagen.

Hur tänker alla andra?

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 20:37
    ... Och frågan är dårå rubriken...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 20:38
    Äsch, jag borde ju ha haft ett alternativ som gäller mitt eget argument - "Om de har kräkt ner sig"...

Äähh, svara i tråden isåfall...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar ni på era nyfödingar pyjamas inför kvällen?
  • skånegås

Har börjat med pyjamas i 2-4 mån åldern. När de börjat somna samma tid varje kväll ungefär. Men sen blir det ju inte alltid nu heller. Svarade sällan...

• April barn

Vet inte hur jag ska svara riktigt, vi hade pyjamas typ hela tiden på sonen dag och natt alltså. Det eller omlottbodys, men hade han en body som var ren så bytte vi inte inför natten.

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • hannis

Nej inte som alldeles nyfödd. Då fick han sova i den bodyn han råkade ha på sig när han somnade för natten. Började nog ha pyjamas när han var runt 2 månader började sova hela nätter och somna vid samma tidpunkt varje kväll.

• kixan

Aldrig, mina bebisar brukar sova nakna, de svettas ihjäl annars..

A -03, F -05, V -10
  • SuzR

Som nyfödd var det sparkdräkt som gällde ett tag men ganska snart införde vi en liten nattrutin som innebar pyjamas, blöjbyte och ersättning (som komplement till amning) och nu när vår dotter är 4 månader gör vi fortfarande samma sak.

• Runguska

Nja, med första sonen blev det så. Nu med andra har han fått sova i det han haft på sig, han har kräkts och bajsat i enorma mängder så vi har fått byta kläder hundramiljoner gånger per dag känns det som ändå. Nu är han strax halvåret och har börjat byta till nattklädsel för rutinens skull då det känns som han börjar få mer dygnsrytm nu.

• tahira
    shitvadjaghatar skrev 2011-09-06 21:00:45 följande:
    Alltid. Mår typ dåligt när bäbisen eller mina patienter går och lägger sig i sina dagkläder.
    Fast så himla många bebisar yngre än fyra veckor brukar väl inte "gå och lägga sig"? De flesta brukar väl mest somna, var de nu råkar befinna sig . I alla fall alla nyfödda jag haft omkring mig.

Vi har börjat med pyjamas ordentligt vid ungefär tio veckor, när sonen började somna vid ungefär samma tid, och sova lite mer sammanhängande.  
Svar på tråden Tar ni på era nyfödingar pyjamas inför kvällen?