• IdaOhlsson

Sonen precis lärt sig gå - vilka skor?!

Sonen på 9 månader har precis lärt sig gå, idag faktiskt! =) Nu till frågan.. vilka skor rekommenderar ni nu i början? Vi har funderat på "lära-gå-skor" för dom är ju lite mer stabila, men samtidigt kan han ju inte ha dom nu till vintern.. Och till våren är dom nog försmå, hans fötter växer som ogräs! Hmm.. svårt! Kavat har vi funderat på, dom verkar ju rejäla!

Hur gjorde ni med vinterskor och höstskor, ni som har barn som lärt sig gå på hösten/vintern? 

Har hört en del om att man inte ska ta på barnen skor för tidigt då deras hälsena inte är fullt utvecklad ännu, och att dom måste använda alla muskler i foten för att stärka upp foten vilket dom inte kan när dom har skor på sig. Men han kan ju inte vara utan skor hela vintern.. 

• Svar på tråden Sonen precis lärt sig gå - vilka skor?!
  • Nina 566

Att hitta skor till barn som dom kan ha längre perioder går inte =)  Köp höstskor/lära gå skor som han kan ha nu, sedan vinterskor. Kan rek Viking skor, superbra. Varma och det räcker med ett par vinterskor då dom aldrig blir blöta. Lite dyra kanske men väl värt pengarna.

• masha16

Tills det blir kallt skulle jag köra vanliga små skor, typ jumpaskor eller små kängor. Min minsta tjej har haft små kavatkängor i svart skinn nu när hon börjat gå. Till vintern måste du ju ha vinterkängor hon han ska vara på marken. Köp ett par begagnade varma vinterkängor, eller nya om du vill det. Min poäng är att han bara kommer kunna ha dem en säsong och dessutom går han ju inte såååå himla mycket ute i snön första vintern.

• cocos87

Vi hade superfit till dottern när hon var 1,5 år just för det var så otroligt lätta, hon hade även ett par kavat skor som gick bra, men betydligt tyngre.
    Vi kommer ha superfit till sonen i vinter (10 mån nu)

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Queenie70

Kavat kavat kavat kavat.

Jag är definitivt inte nån märkesfreak på nåt vis i nåt sammanhang. Men just för små som lärt sig gå så är dessa dojjor HELT outstanding.

• ninagirrl

Vi har ett par jogginsskor i storlek 23, lite höstanpassade.
    Sedan har vi ett par vinterkängor också str 23.  

• IdaOhlsson
    Queenie70 skrev 2011-09-06 21:26:16 följande:

Kavat kavat kavat kavat.

Jag är definitivt inte nån märkesfreak på nåt vis i nåt sammanhang. Men just för små som lärt sig gå så är dessa dojjor HELT outstanding.

Men om jag köper ett par vinter Kavat, så kan han ju inte ha dom nu, eller är dom så smarta att man kan ha dom på hösten också utan att fötterna blir dyblöta av svett? ;)
  • Nina 566
    IdaOhlsson skrev 2011-09-06 21:29:46 följande:
    Men om jag köper ett par vinter Kavat, så kan han ju inte ha dom nu, eller är dom så smarta att man kan ha dom på hösten också utan att fötterna blir dyblöta av svett? ;)
    En höstsko är ju inte fodrad som en vintersko är. Så det går inte att ha en kombinerad sko tyvärr.
    Barnet måste ha en varm fodrad sko till vintern, barn rör ju inte på sig så mycket (när dom precis lärt sig gå osv....) och då blir foten kall osv.
Svar på tråden Sonen precis lärt sig gå - vilka skor?!