Svarar inte på inbjudan till kalas!
Min son har kalas på lördag, på ett lekland. På inbjudningskortet stod att o.s.a är ikväll. Imorgon onsdag är sista dagen för att återkomma till leklandet med exakt antal gäster.
Men där är ett antal inbjudna som inte har svarat på inbjudan. Inget alls. Inte ens tackat för att de fått den.
Är det inte vanligt nuförtiden att man förstår vad o.s.a betyder?? Hur fasiken ska jag nu tolka detta med att de inte svarar - som att de kommer? Eller som att de inte kommer?? Jag blir tokig!
Och vad gör jag nu?
Ska jag försöka ringa runt eller SMS dem imorgon på dagen och hur gör man då för att inte låta irriterad? (Jag kommer ha svårt att inte mästrande alltså!) Spontant så känner jag att jag inte har lust att jaga såhär nu när jag har en liten bebis att ta hand om samtidigt men jag vill det bästa för min son.
Eller ska jag skita i det och utgå från att de inte kommer? Det är mest pinsamt för dem egentligen om de ändå dyker upp på lördag trots att de inte anmält det. Tro mig - det kan hända. Det har inte hänt mig men en kompis till mig, där var det flera som kom till kalaset helt oanmälda så de fick springa och köpa extra mat och dryck under kalasets gång.
Ja jag är säker att de fått inbjudan eftersom jag vet att barnen har pratat med min son om kalaset. Men jag kan inte utgå från att det betyder att dessa barn kan komma, jag vet ju inte om deras föräldrar planerat in något annat. Och det stod o.s.a. till mig!
Nån annan som varit med om det här? Det var så förra året faktiskt också, men då hade jag bjudit hela klassen och kunde genom fröken påminna barnen att de skulle be sina föräldrar svara. Trots det var det 6 st som aldrig svarade (de kom för övrigt inte till kalaset heller).
Ska det vara så jävla svårt med vanligt vett och hyfs?! Att åtminstone tacka för inbjudan? Jag kan bli tokig på sånt här!