• oOLillaJagOo

"Mina recept" - Var tusan kan man köpa en receptbok?

Ja, jag är på jakt efter en hederlig fylla-i-recept-bok! Men jag hittar ingen någonstans! Alltså en bok men fin framsida och linjerade blad i! En bok tänkt för att skriva recept i! Tips på web-butik någon?!

• Svar på tråden "Mina recept" - Var tusan kan man köpa en receptbok?
  • Aoife

Jag har ingen aning men eftersom att jag också gärna vill hitta en sådan bok tar jag och hänger här.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • SunnyDay

Jag vill också ha en sån bok, har sett någon nånstans men minns att jag tyckte den var så tunn... Man vill ju ha en tjock bok för att få plats med allt gott!

• Yrrepyrr

Annars så kan man ju köpa en pärmad anteckningsbok, plasta in en fin bild av eget tycke och klistra på.
    Själv så har jag en svart en utan bild men inuti fullt av bilder och roliga saker :D

Bamba mamma..
  • Minikonstapeln

Finns en otroligt fin på designtorget som jag fick av svärmor! Där kan man skriva in egna recept och så finns det fickor för nedskrivna recept! Rekommenderas varmt! :)

• Kinya

Jag tycker att det är bättre att ha en receptpärm. Jag köpte en jättesnygg gul Marimekkopärm och så sätter jag in mina recept i plastfickor. Där finns båda datorskrivna recept, recept utskrivna från internet och recpt utklippta från tidningar. De jag skrivit på datorn har alla samma typsnitt, teckenstorlek och design. Jättesnyggt! 

Jag skulle aldrig kunna hålla en receptbok snygg eftersm jag skulle skriva fel, vilja ändra recept i efterhand osv. Allt detta är mycket lättare med en pärm. 

Men vanliga anteckningsböcker med hårda pärmar finns väl i välsorterade bokhandlar?   

• beanana

Hej!

Jag är också ute efter en egen receptsamling! Har letat på både DesignTorget och Lagerhaus utan resultat :( Någon som kommit på något mer ställe? :)

Kram

• Cornellia

Jag fattar inte riktigt.

Ni vill ha en antekningsbok men linjerade sidor?
    Det kan väl inte vara svårt att hitta?

Och en receptpärm? Är det någon skillnad på en sådan och en vanlig pärm?

Själv har jag en receptbok med bara en massa plastfickor i. Köpte den på bokia.

Svar på tråden "Mina recept" - Var tusan kan man köpa en receptbok?