Mirella85 skrev 2011-09-09 14:50:34 följande:
hej! jag hoppar in här lite. jag är gravid med mitt första barn och är nu i vecka 34
har jobbat natt 12natt alltså från 18-06 ända fram tills v32. Jag har sökt om havandeskap penning i med jobbar som väkare och utsätts för våld i mitt yrke. så har min chef gärna sett mig jobba men som sagt jag vill inte utsettas för missfall pågrund av våldet i mitt yrke så har prata med min chef och vi besluta att han avskrev mig från att jobba nu. Som då har skickat till försäkrningskassan och dom godkännde det så nu går jag hemma.
du kan bli avskren från jobb vilken vecka som där din chef förklara och riskbedömer och anser att det här för hotfullt för dig att jobba under tiden du är gravid. jag vet flera av mina kollegor som har fått gå redan v12 på grund av våld o hot risken på jobbet men det är bara din chef som kan förbjuda dig att jobba.
men du kan alltid söka vanlig havandeksap med från 60dagar innan beräknad BF
och där kollar dom på hur tyngt jobb du har och det är samma pappaer som det där din chef kan fylla i att du inte får jobba kvar.
glömde till lägga man e grymt trött i början av sin graviditet spelar ingen roll om du jobbar natt el dag.
jag sov skit dålig nu i slutet då jag jobba natten men det var bara att bita ihop sen sova när man kunde.
graviditeten i säg kan göra så man inte sover fast man jobba dag. jobba lite dag för se om det funka bättre för mig vilket det inte gjorde hade samma problem där.
mot illamåande finns det åksjukstabletter man kan ta och äta regelbundet o ofta men lite mat åt gången brukar hjälpa. det är med olika vad som hjälper så bästa är att prova sig fram. illlamåendet o tröttheten brukar vara fram tills v15 sen blir det bättre