• Anonym (Osäker !!)

kan jag nekas kejsarsnitt ??

Min son föddes med akut kejsarsnitt efter 20 timmar .. Var öppen fullt i 15 timmar .. problemet var att Joel vägde 5400gram .. jag är 173 cm lång och väger "typ" 60 kilo .. ingen trodde han skulle vara så stor ..

Inte nog med kejsarsnittet så förlorade jag över två liter blod och fick ligga på intensiven i 3 dygn och pumpades in med nytt blod ..
    Fick därefter en smärre förlossnings psykos som gjorde att min sambo aldrig fick någon vidare kontakt med lilleman som bebis .. Har även gått terapi och psykolog efter detta ..
    Vi planerar lite smått barn nr 2 och jag undrar bara om dem kan NEKA mig ett snitt med tanke på den bakgrunden jag har ..

• Svar på tråden kan jag nekas kejsarsnitt ??
  • lena2012

Hej !
    När man träffar blivande föräldrar med en svår  upplevelse bakom sig gör man alltid en sammantagen bedömning. Och i samförstånd brukar man lyckas komma fram till en  bra planering.
    Jag föreslår att du träffar läkare för samtal på den klinik du tänkt dig att föda tidigt i din graviditet .
    Tvång är ingen bra metod men viktigt för oss som opererar är att man verkligen förstår vad flera bukoperationer kan ge för framtida skador eller men .
    Snitt kan ses som bäst  för en person men inte en annan .
    Och själv tycker jag man ska ha respekt för att lägga sig på operationsbordet om man inte måste.
    Men ordet måste är olika för var och en .....
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden kan jag nekas kejsarsnitt ??