• Linda 563

    Gravid utan äggledare??

    Hej. Jag har tagit bort båda mina äggledare pga utomkvedeshavandeskap. Har läst att det finns personer som lyckats bli gravida utan sina äggledare på naturlig väg. Undrar om det finns ngn här som har erfarenhet av detta? Har provat med IVF men det är tyvärr för dyrt att fortsätta så jag funderar på om det finns ngt hopp ändå......

  • Svar på tråden Gravid utan äggledare??
  • Aoife

    Att bli gravid på naturlig väg utan äggledare är nog i det närmaste omöjligt. Har du en äggledare kvar så är det inga problem utan det finns goda chanser till en graviditet.


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Linda 563

    Förstår givetvis att chansen är otroligt liten men eftersom det finns de som har lyckats bli gravida utan äggledare så innebär ju det att även om chansen är minimal så finns det en chans. Hoppet är ju det sista som överger en =0)

  • Aoife
    Linda 563 skrev 2011-09-07 09:53:43 följande:
    Förstår givetvis att chansen är otroligt liten men eftersom det finns de som har lyckats bli gravida utan äggledare så innebär ju det att även om chansen är minimal så finns det en chans. Hoppet är ju det sista som överger en =0)
    Jag förstår det men samtidigt är det bra att vara realistisk. Det är i det närmaste omöjligt att bli gravid spontant om det inte finns någon äggledare.
    Ni kan inte få hjälp med IVF kostnadsfritt via ert landsting?
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Linda 563

    Tyvärr måste vi bekosta det själv eftersom vi har en dotter tillsammans som föddes två år innan jag fick ta bort mina äggledare.

  • Aoife
    Linda 563 skrev 2011-09-07 10:11:59 följande:
    Tyvärr måste vi bekosta det själv eftersom vi har en dotter tillsammans som föddes två år innan jag fick ta bort mina äggledare.
    Tråkigt
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
Svar på tråden Gravid utan äggledare??