Lära sig att knyta skor?
Mina barn har ännu inte lärt sig att knyta skorna (8- och 9-år) De har mest haft stövelmodell vintertid eller kardborre och alltid kardborrar på sina springskor. Nu börjar jag få smått ångest då jag känner att det här är ju en jäkla handikapp, eftersom de ju inte kan ha vilka skor som helst och när de blir lite äldre kanske det är smått pinsamt med kardborreskor?
Jag har gett sonen ett par skolgympaskor med skosnören så han ska få träna sig och han säger att det funkar på skolgymnastiken med dem, men jag har sett honom knyta hemma och det blir väldigt löst och efter en kort stund sladdrar snörena omkring..
Köpte nu nya höstspringskor till dottern som fick världens utbrott, då det är skosnören på dem (jobbigt och svårt tydligen!) och de har därför fått bli skolgympaskor, så ska jag köpa nya uteskor- med kardborrar!
Jag vill ju inte utsätta henne för skosnören på dagarna omd et är så jobbigt, men hur tränar man de bäst egentligen om de inte har det på sig dagligen? Ska man typ träna en stund hemma varje dag eller hur gör man bäst? Hur gjorde ni?
Jag har hört att barnens klasskompisar mest har kardborreskor och att de som har skosnören inte kan knyta dem så bra, utan att fröknarna får rycka in....det känns ju inte bra?! Men som sagt, hur tänker ni andra kring detta? Jag själv kunde knyta skorna när jag var fem år och hade alltid skosnören på mina skor, men nuförtiden är ju kardborrar så pass vanligt...