• Anonym (avundsjuk)

Han har en massa bilder på snygga tjejer på datorn!

Jag har ett sjukt jobbigt problem. Min (nyblivna) sambo har en massa bilder på lättklädda, snygga tjejer på datorn. Och jag klarar inte av det. Jag tycker att jag borde vara okej med det, det är inte några tjejer som vi/han känner utan bara modeller/random tjejer som han hittat på nätet. Men jag får en stor klump i magen av avundsjuka som inte vill ge med sig, varje gång jag ser en bild. Han brukade ha liknande bilder som desktop bakgrund men tog bort dom när jag sa ifrån, så han är ju inte omedgärlig heller. Utan främst är det nog mitt problem.

Till saken hör att alla dessa tjejer är väldigt smala, kanske runt 50-52 kg. Jag själv väger något mer än så men försöker gå ner i vikt så att jag ligger på samma nivå, tränar varje dag. Är egentligen nöjd med mig själv nu men vill så gärna att han ska titta på mig istället (vilket han även gör, han säger till mig hur snygg jag är varje dag).

Så egentligen har detta att göra med min egen självbild och självkänsla men det skapar relationsproblem, då jag är "jobbig" angående detta och jag håller med.

Har nån tips och råd hur jag ska komma över detta? Vi älskar varandra och detta är egentligen en fånig sak att skapa problem över.

• Svar på tråden Han har en massa bilder på snygga tjejer på datorn!
  • Anonym

nej, det är inte din självkänsla tycker jag.

det är väl en självklarthet att sambon inte har massa bilder på andra tjejer på datorn el annat...

speciellt om du sagt ifrån.

jag tycker det är respektlöst!

du kan ju inte spendera livet med att jobba för att duga för honom, han borde älska dig såsom du är!

• Anonym (avundsjuk)

Alltså det är inte porriga bilder eller så. Och det gör mig heller inget om det är kroppsbilder utan ansikte s.a.s, tex bilder på rumpor eller så. Men det är en bild speciellt just nu som han precis laddat ner på en skitsmal tjej i t-shirt och trosor och jag frågade om han tyckte hon var snygg och han sa "ja" sådär som att ja hon var snyggast i världen och mitt hjärta bara skönk för så där kommer jag aldrig se ut. Har redan gått ner 6 kg och är nöjd men kommer inte må bra förrens jag är 52 kg och kan tävla med dessa tjejer...

• Anonym
    Anonym (avundsjuk) skrev 2011-09-07 11:11:29 följande:
    Alltså det är inte porriga bilder eller så. Och det gör mig heller inget om det är kroppsbilder utan ansikte s.a.s, tex bilder på rumpor eller så. Men det är en bild speciellt just nu som han precis laddat ner på en skitsmal tjej i t-shirt och trosor och jag frågade om han tyckte hon var snygg och han sa "ja" sådär som att ja hon var snyggast i världen och mitt hjärta bara skönk för så där kommer jag aldrig se ut. Har redan gått ner 6 kg och är nöjd men kommer inte må bra förrens jag är 52 kg och kan tävla med dessa tjejer...
    jag tycker fortfarande det är respektlöst...

... skulle det vara ok om du hade samma typ av bilder på din dator etc?
  • Fru Ynghagen

Alltså ärligt talat hade jag tyckt att det kändes konstigare om min sambo laddade ner modellbilder än om han laddade ner porrbilder. Porr kan ju ändå ha ett syfte, men varför ska han sitta och dregla över modellbilder på andra tjejer?

• Anonym

Måste han spara bilderna för att titta på dem då? låter ju lite sisådär. Borde ju duga att bara surfa in på sidorna åt han.. så slipper du se & påverkas lika mkt kanske.
    Inte bra om det skulle driva dej till ätstörning eller dyl för att du känner att du måste leva upp till modellers kroppsmått.. Tänk på att deras bilder är redigerade , proffsminkade & dyl så inte ens säkert att dem ser "perfekta "ut..

• lillajag82
    Fru Ynghagen skrev 2011-09-07 11:16:13 följande:
    Alltså ärligt talat hade jag tyckt att det kändes konstigare om min sambo laddade ner modellbilder än om han laddade ner porrbilder. Porr kan ju ändå ha ett syfte, men varför ska han sitta och dregla över modellbilder på andra tjejer?
    Jag håller med..det här är ju bara en omogen kille alltså..porr är en sak..det är liksom ett annat syfte..

• Anonym (avundsjuk)

Nej han gillar inte det, jag satte up en bild på en snygg kille på min dator och då tog han bort dom, som desktop bilder. Men han tar fortfarande fram dom och tittar på dom och säger att det är konst (och det är liksom bra fotografier, konstnärliga, men ändå, jag pallar inte...)

• Anonym

Om han nu älskar dig så satans mycket. Varför tar han då inte bort dessa bilder när du ber honom? är dom viktigare än du? Jag hade inte heller gillat om min sambo hade såna bilder att titta på. men sum tur är så vet han det och respekterar mig och vårt förhållande.

• lillajag82
    Anonym skrev 2011-09-07 11:18:44 följande:
    Måste han spara bilderna för att titta på dem då? låter ju lite sisådär. Borde ju duga att bara surfa in på sidorna åt han.. så slipper du se & påverkas lika mkt kanske.
    Inte bra om det skulle driva dej till ätstörning eller dyl för att du känner att du måste leva upp till modellers kroppsmått.. Tänk på att deras bilder är redigerade , proffsminkade & dyl så inte ens säkert att dem ser "perfekta "ut..
    Precis! Att jämföra sig med bilder som är " retuch" är bara dumt! 
    TS..Säg till din kille att de inte ens ser ut så i det verkliga livet!
    ALLA vet liksom att tjejernas inte ser ut sådär igentligen..förutom din pojkvän då :-/  
  • Jäjd
    Anonym (avundsjuk) skrev 2011-09-07 11:11:29 följande:
    Varför behöver du känna att du måste tävla med de här brudarna som förmodligen fyller ungefär samma syfte som porr skulle göra din karl?
    Det låter allt annat än sunt.
    Att han behöver sitta och glo på modellbilder och ha de på datorn som en annan 18-åring kan man ju diskutera nödvändigheten i men det är fortfarande hans rätt att göra det om han nu vill det av nån anledning.
    Varför räcker det inte med att han älskar dig och har valt dig? Han verkar ju inte vilja skada eller såra dig.    
  • Hope03

Ta lite sexiga bilder på dig själv och byt ut dom bilderna han har Flört 

Svar på tråden Han har en massa bilder på snygga tjejer på datorn!