Han har en massa bilder på snygga tjejer på datorn!
Jag har ett sjukt jobbigt problem. Min (nyblivna) sambo har en massa bilder på lättklädda, snygga tjejer på datorn. Och jag klarar inte av det. Jag tycker att jag borde vara okej med det, det är inte några tjejer som vi/han känner utan bara modeller/random tjejer som han hittat på nätet. Men jag får en stor klump i magen av avundsjuka som inte vill ge med sig, varje gång jag ser en bild. Han brukade ha liknande bilder som desktop bakgrund men tog bort dom när jag sa ifrån, så han är ju inte omedgärlig heller. Utan främst är det nog mitt problem.
Till saken hör att alla dessa tjejer är väldigt smala, kanske runt 50-52 kg. Jag själv väger något mer än så men försöker gå ner i vikt så att jag ligger på samma nivå, tränar varje dag. Är egentligen nöjd med mig själv nu men vill så gärna att han ska titta på mig istället (vilket han även gör, han säger till mig hur snygg jag är varje dag).
Så egentligen har detta att göra med min egen självbild och självkänsla men det skapar relationsproblem, då jag är "jobbig" angående detta och jag håller med.
Har nån tips och råd hur jag ska komma över detta? Vi älskar varandra och detta är egentligen en fånig sak att skapa problem över.