• shinybluestar

Tips på dopfika (mat)!

Ska döpa min son om två veckor, han ska döpas kl 15 så hade tänkt att ha någon lättare middag och fika efteråt. Det kommer bli ca 30-35 personer så vill göra något så smidigt som möjligt.

Hade tänkt mig att göra pajer och sallad till men känns krångligt när de ska värmas och man vill komma igång med maten ganska direkt när vi väl kommit till lokalen efter dopet. Funderar på smörgåstårta, det funkar väl till 'middag'? Man är väl i lokalen vid 16-tiden och äter så folk har ju ändå möjlighet att äta en mer ordentlig middag hemma om de vill...

Nån som har något bra tips? Står still i mitt huvud.. 

• Svar på tråden Tips på dopfika (mat)!
  • Hope78

smörgåstårta är ju väldans smidigt, inge krångel med värma etc...

o dessutom e de galet gott :):)

• Piff

Kallskuret och potatissallad,
    Pastasallad m nybakat bröd,

det är nog vad jag kommer på som är kallt... :)

• huxflux

Smörgåstårta är alldeles utmärkt tycker jag! Det hade vi på sonens dop, beställde dem som både gluten- och laktosfri. Ha kaffe efteråt och kanske något sött till, stort (tårta) eller litet (kakor, bullar) beroende på vad du själv känner.

• Milletti

Vi gjorde laxtårta, typ som cheesecake. Och en
    Med rostbiff, hur smaskigt som helst!

• Fröken85

På vänninans dop hade de gjort wraps med kall röra i. Någon med kyckling och en med tonfisk tror jag. Bara att förbereda innan, slå lite aluminiumfolie om dem i botten, ställa i en skål/korg och låta stå kallt.

Det var supergott!!

Och sen bara lite tårta & kaffe på det så blir det kalas, tror jag!!

Jag är lite anti smörgåstårta om man ska ha tårta efter.. blir ju tårta på tårta (iaf visuellt). Däremot tycker jag det funkar kanon om man har något annat än tårta efter, typ cupcakes eller bakelse eller glass eler något...

Till min dotters välkomstfest hade vi sopplunch med färskt bröd + tårta. Mycket uppskattat, men lite meckigt att värma soppa till 45 pers....

• 071001

Buffé är alltid trevligt. Nåt kallskuret, rostbiff/parmaskinka, paj, salllad, bröd.
    Eftersom det är höst, en gryta eller soppa?

• Trassellock

troligen för sent att komma med tips nu men.....vi ska döpa vår son om ca en månad...och tänker köra på pastasallad med kycklign,bacon,fetaost osv....och hembakt bröd till. sen blir det tårta och kaffe.
    =)

Svar på tråden Tips på dopfika (mat)!