• Anonym (123)

Positivt graviditetstest? Gravid eller inte?!?!?!

Jag ville vara anonym så kör här.

Nu är det tredje gången på 3 månader jag får positivt gravtest, de andra två gångerna har jag inte varit gravid. Har varit och gjort blodprov då, när jag trott att jag fått missfall fast det var bara mensen.

Har fått positivt på clearblues digitala.

Vad ska jag tro egentligen? Har någon varit med om detta? Blir det positivt VARJE gång vid mens, trots att man inte är gravid?

• Svar på tråden Positivt graviditetstest? Gravid eller inte?!?!?!
  • zoxi

Graviditetshormon kan ju dock sitta i flera veckor om man fått missfall.
    Har för mig jag läst här om någon som fick missfall i vecka 3 och hon visade positivt ända upp till v.12. 

• Anonym (123)

ja men nu vet jag ju att jag inte varit gravid, har inte varit sen jag fick missfall i februari..

• Anonym

Men du har alltså fått "gravid" skrivet på cb-digitala graviditetstest två ggr och sedan har blodprov visat att du inte har haft ngt hcg i kroppen ändå!? Låter helskumt ju. Då förstår jag att du inte vågar lite på test.

• Anonym (123)

Första gången när jag fick positivt på cg digital hade jag 4 i hcg. Andra gången 3.. så det är inte ens så att testet borde känna av det alls ju. Har ingen aning. Är väldigt irriterande. Jag vill ju kunna ta reda på att jag är gravid utan att behöva gå till sjukhuset varenda jävla månad för att mensen är 2 veckor sen.

• Donum

Hur vet du att du inte var gravid de andra två gångerna?
    Är det ett tidigt missfall så kan HCG lämna kroppen jättesnabbt. Jag har haft 3 tidiga missfall. Det senaste kom som en sen mens och HCG var ute ur kroppen på bara några dagar. 

Jag skulle tippa på att du har varit gravid men fått tidiga missfall.  

• Anonym

Ja har du haft hcg i kroppen, vilket du haft ju så är det en annan sak. Även om det var lågt vid blodprov så kan det ändå varit runt 25 när du testade. Så tidiga missfall, sk kemiska graviditeter, så sjunker ofta hcg jättefort igen.

• Anonym (123)

Jo men alltså, jag har varit på sjukhuset jättemycket pga olika saker. Vid det ena tillfället gjorde jag gravtest precis samtidigt som jag började blöda (mensen kom) och åkte då in och var rädd för missfall. Då visade det sig att jag inte var gravid, de har gjort ultraljud, undersökt tamejfan allting och så har det varit en expert och tittat på alla testresultat och finner det helt omöjligt för mig att ha varit gravid.

• Anonym

Fast det är ju det som är grejen vid de kemiska graviditeterna. Det finns inget att se eftersom de är så tidigt.

Antar att du får mensen ca + - 14 dgr efter ägglossningen. Då kan ägget ha fäst och hcg börjar produceras på säg dag 7, ca 7 dgr innan du börjar blöda. Då hinner det bildas hcg som ger utslag på gravtest. Graviditeten kan redan ha avstannat fast gravtest ger utslag och så fortsätter det att sjunka. Du blöder ocslemhinnan blöds ut, ägget är redan tillbakabildat. Finns inget att se. Hur kan de säga att du inte haft ett befruktat ägg om du har uppmätt hcg är för mig en gåta. Sedan att det inte kallas att man "varit gravid" för att det avstannat så tidigt är en annan sak.

• Anonym (123)

Idag känner jag mig hopplös. Igår gick det bra att inte veta något. Men, jag vill veta om jag är gravid!

• Anonym (123)

Har varit och lämnat blodprov så snart borde jag få veta.
    Har gjort ett till cd digital, säger fortfarande gravid. Vanliga CB blev ett plus på, starkt till att börja med sen efter ca 20 min började det försvinna, vad sjutton betyder det då? -.-

Svar på tråden Positivt graviditetstest? Gravid eller inte?!?!?!