kiss i byxan
Min son är 5,5år och har under ca 8 månader kissat på sig. Oftast bara en droppe i kalsongen men även större mängder. Igår fick han byta kalsonger 5ggr hemma och även kissat ner sig helt på dagis. Han är här varannan vecka och hos sin far den andra. Vilket han har varit i 2,5 år o det har fungerat bra i 2 år. blev blöjfri vid 3 års ålder utan problem. De är lika mycket kisseri hos båda som på dagis. De jag får höra från alla är att de nog snart går över och bara är en fas. men jag är så trött på detta nu. måste tvätta varje dag så att de alltid finns byxor/kalsonger till honom hemma och på dagis.jag är även orolig att de beror på att han mår dåligt. Ett stort problem är att han inte säger till, så han går och är blöt hela dagarna på dagis. frågar man honom så säger han nej jag har inte kissat på mig. om jag då frågar får jag se så säger han nej. o är då alltid blöt. så han ljuger ofta. men de har blivit bättre. försöker förklara för honom att olyckor är sånt som händer o inte hans fel men att han måste säga till och även gå på toa så fort han känner sig lite kisse nödig. Han säger att han har kissat men kommit på honom med att bara stå innanför dörren eller låtsas gå på toa. Vet inte riktigt vilken metod jag ska ta till. eller ens hur mkt kiss de handlar om. eftersom jag litat på att han säger till. Igår gick jag med de gånger jag sa till honom att kissa o passade då på o kolla kalsongerna därav alla bytena. de var ingen gång de va torra. försöker påminna honom att gå på toa så ofta jag tänker på det. men jag vill inte göra det för jobbigt för honom psykiskt heller. jag är dessutom höggravid o vet inte hur mycket jag kan övervaka honom när bebisen kommit. Problemen började innan han visste att jag va gravid. Har du några råd hur jag ska göra?