Medverkande sökes till reportage i Amelia och Tara
Till olika reportage i Amelia och Tara söker jag medverkande. Om du är intresserad av att eventuellt medverka i något av reportagen nedan så mejla mig INTE här på familjeliv, utan till: hellamorner@gmail.com
Vänliga hälsningar /
Hella Mörner, journalist och stylist
1. KK:s/friends with benefits (kompisar som även har sex ibland) söks till tidningsreportage. Ni är 21-42 år.
Till ett reportage i Amelia söker jag kompisar som är KK:s / "friends with benefits". Ni har alltså inte ett traditionellt fast förhållande, utan är kompisar som har sex ibland. Det har funkat så i minst några månader och ni är överens om att det ska vara så. Båda två ska medverka i reportaget. Ni är mellan 23 och 42 år.
Foto tas av en duktig fotograf i en studio i Stockholm. Ni ska visa ansiktet så reportaget är INTE anonymt. En makeupartist fixar smink och hår och jag hjälper till med kläder vid behov. Ni får självklart godkänna texten före publicering. Amelia betalar resersättning om ni inte bor i Stockholm. Ett arvode utgår också för medverkan.
Intresserade? Mejla info om er relation och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
2. Tjej 40-50 år som skilt sig för andra gången, sökes till tidningsreportage
Till ett reportage i tidningen Tara söker jag kvinnor mellan 40 och 50 år som skilt sig / separerat för andra gången. Du ska ha barn i båda kullarna. Det ska vara du som ville skiljas denna gång, eller ett gemensamt beslut, Du ska alltså inte ha blivit lämnad av din man denna andra gång. Det ska inte vara en alltför eländig relation du bröt upp från andra gången - alltså inte med misshandel, hot eller missbruk.
Vi vill veta hur du orkat fatta beslutet att skiljas igen, med flytt, ekonomi, barn, med mera. Och hur det känns efter den andra separationen. Var det rätt beslut? Var det nåt du hade kunnat göra bättre i separationen?
Du får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla mig snarast kort info om din separationshistoria, plus ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata mer med dig.
3. Tjej 22-50, som haft en konflikt med någon och sen hittat tillbaka, till tidningsreportage
Till ett reportage i tidningen Tara söker jag en tjej mellan 40 och 50 år som haft en kris i relationen med en förälder, ett barn, ett syskon, en kollega eller en väninna. Kanske du bröt kontakten med mamma när du var uppe i en egen personlig kris? Kanske du och kompisen slutade umgås på grund av oskiljaktigheter? Ni hittade dock tillbaka och relationen blev starkare än någonsin.
Fokus är på dig, men din ”konfliktperson” ska också medverka. Ni får självklart godkänna texten före publicering. En duktig fotograf tar bilder i studio, en makeupartist fixar hår och smink och jag kan hjälpa till med kläder vid behov. Om ni inte bor i Stockholm så betalar Tara resan.
Intresserad? Mejla kort din historia och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
4. Du 20-50 år vars ADHD-diagnos förändrat livet, till tidningsreportage
Till ett reportage i tidningen Tara söker jag en tjej mellan 20 och 50 år som haft en dålig relation med förälder eller son / dotter. Kanske ni t o m bröt kontakten för att det var så infekterat. Du - eller båda två - har i vuxen ålder fått diagnosen ADHD och efter det förändrades mycket. Du har hittat tillbaka till mamma / din dotter, och relationen är nu mer konfliktfri och starkare än någonsin. Eller så har du någon annan intressant historia runt ADHD eller andra NPF att berätta.
Din mamma/son/dotter ska också medverka. Ni får självklart godkänna texten före publicering. En duktig fotograf tar bilder. Om ni måste resa till Stockholm så betalar Tara resan.
Intresserad? Mejla mig snarast kort din / er historia och ett telefonnummer där jag kan nå dig om jag vill prata med dig.
5. Du som haft en dålig relation med svärmor, men som blivit bra
Till ett reportage i Amelia söker jag tjejer i åldern 25 – 50, som har haft en jobbig relation till sin svärmor. Relationen till svärmor ska dock ha blivit bra och jag vill intervjua er båda om problemet och hur ni kom över det.
Bilder tas i Stockholm av en superduktig fotograf, en makeupartist fixar hår och smink, jag hjälper till med kläder vid behov. Självklart får ni godkänna texten före publicering. Intresserade? Mejla en kort berättelse samt telefonnummer så jag kan nå er. //