• Anonym

Abort= steril?

Jag har hört att om man gör abort för många gånger så finns risken att man kan bli steril.
    Någon som vet om det stämmer?

Jag måste eventuellt göra en abort :( Vill inte men killen vill inte ha barn.
    Jag förstår honom, han är inte så gammal än.
    Men jag har redan gjort en abort för ca 2 år sen! Finns det risk att jag blir steril om jag gör ytterligare en abort?

• Svar på tråden Abort= steril?
  • krillelkpg

Visst finns det en risk, det gör det med allt men jag tror det är ytterst sällan man blir steril av en abort. Det är ju oftast ifall något går snett under själva aborten i såfall gissar jag,

• Anonym

ingen aning, hur gamla är ni?

• Anonym

Okej. Tack för svaret.

Jag blir 25 och han blir 24.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 15:23:50 följande:
    Okej. Tack för svaret.

Jag blir 25 och han blir 24.
    Oj tycker verkligen inte ni är för unga, men om ni verkligen inte vet om ni vill ska ni ju självklart inte behålla. Å andra sidan så vet ni ju hur barn blir till så nästa gång kan ni skydda er :) (Y)
  • SL87

Jag undrade detsamma då jag har gjort två vid rätt ung ålder! Vid medicinsk abort finns det ingenting som tyder på att ju fler man gör desto svårare blir det att få barn! Det som är är väl att vid en kirurgisk abort finns det en minimal risk om något skulle gå fel eller om man skulle få en infektion! Då är man ju nedsövd och proceduren är lite mer komplicerad!

Men hur långt gången är du? Innan vecka 10 (eventullt 9) kan du ju göra en medicinsk abort?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 15:32:04 följande:
    Oj tycker verkligen inte ni är för unga, men om ni verkligen inte vet om ni vill ska ni ju självklart inte behålla. Å andra sidan så vet ni ju hur barn blir till så nästa gång kan ni skydda er :) (Y)
    Jag har en dotter sen tidigare på 4 år så jag känner mig inte för ung. Det är mest killen som känner att han inte är redo.
    Sen har vi bara varit ilag ca 1 månad (men jag vet redan att han är The one and only)
    Självklart ska man skydda sig om man inte vill ha barn, men i stundens hetta tänkte vi inte på det :(
    SL87 skrev 2011-09-07 15:32:14 följande:
    Jag undrade detsamma då jag har gjort två vid rätt ung ålder! Vid medicinsk abort finns det ingenting som tyder på att ju fler man gör desto svårare blir det att få barn! Det som är är väl att vid en kirurgisk abort finns det en minimal risk om något skulle gå fel eller om man skulle få en infektion! Då är man ju nedsövd och proceduren är lite mer komplicerad!

Men hur långt gången är du? Innan vecka 10 (eventullt 9) kan du ju göra en medicinsk abort?
    Min första abort, då va jag i vecka 6 eller 7. Då gjorde jag medicinsk abort. Precis det jag ville!
    Jag vet inte om jag är gravid än, vet bara att jag har väldigt lätt för att bli det. Första försöket typ jämt :(
    Men om jag skulle va gravid så borde jag vara i vecka 3-4 kanske.
  • Anonym

Finns risk , jag gjort 2 självmanda aborter , och 3 aborter pga fostermissbildningar.

har idag 2 barn och en på g

• Sara62

Nej, det är ingen större risk för det.

• SL87
    Anonym skrev 2011-09-07 15:40:01 följande:
    Jag har en dotter sen tidigare på 4 år så jag känner mig inte för ung. Det är mest killen som känner att han inte är redo.
    Sen har vi bara varit ilag ca 1 månad (men jag vet redan att han är The one and only)
    Självklart ska man skydda sig om man inte vill ha barn, men i stundens hetta tänkte vi inte på det :(

Min första abort, då va jag i vecka 6 eller 7. Då gjorde jag medicinsk abort. Precis det jag ville!
    Jag vet inte om jag är gravid än, vet bara att jag har väldigt lätt för att bli det. Första försöket typ jämt :(
    Jag har också VÄLDIGT lätt för att bli gravid! Det barn jag väntar nu kom till trots p-ring, men vi är sjä'lvklart jätteglada ändå =)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 15:40:01 följande:

Nej jag förstår. Men jag skulle aldrig göra en till abort. gjorde en när jag va 19 och de va det värsta jag vart med om även fast jag inte va ihop med pappan:/ Trodde aldrig jag skulle va så känslig men tydligen tyckte jag att de va jobbigt :/ Hoppas de ordnar sig på bästa sätt :)
Svar på tråden Abort= steril?