Anonym skrev 2011-09-07 15:32:04 följande:
Oj tycker verkligen inte ni är för unga, men om ni verkligen inte vet om ni vill ska ni ju självklart inte behålla. Å andra sidan så vet ni ju hur barn blir till så nästa gång kan ni skydda er :) (Y)
Jag har en dotter sen tidigare på 4 år så jag känner mig inte för ung. Det är mest killen som känner att han inte är redo.
Sen har vi bara varit ilag ca 1 månad (men jag vet redan att han är The one and only)
Självklart ska man skydda sig om man inte vill ha barn, men i stundens hetta tänkte vi inte på det :(
SL87 skrev 2011-09-07 15:32:14 följande:
Jag undrade detsamma då jag har gjort två vid rätt ung ålder! Vid medicinsk abort finns det ingenting som tyder på att ju fler man gör desto svårare blir det att få barn! Det som är är väl att vid en kirurgisk abort finns det en minimal risk om något skulle gå fel eller om man skulle få en infektion! Då är man ju nedsövd och proceduren är lite mer komplicerad!
Men hur långt gången är du? Innan vecka 10 (eventullt 9) kan du ju göra en medicinsk abort?
Min första abort, då va jag i vecka 6 eller 7. Då gjorde jag medicinsk abort. Precis det jag ville!
Jag vet inte om jag är gravid än, vet bara att jag har väldigt lätt för att bli det. Första försöket typ jämt :(
Men om jag skulle va gravid så borde jag vara i vecka 3-4 kanske.