• Something01

Lchf "nollning". Nån som hakar på??

Kör Lchf ett jädra bra tag nu, men har blivit mkt fusk nu ett bra tag, tänkte få bort sötsuget så ja planerar att nolla i minst två veckor sen får ja se hur det blir efter det... 
    Mkt roligare om man får me sig nån fler å göra det oxå :D 

• Svar på tråden Lchf "nollning". Nån som hakar på??
  • Chi

Hej!

Jag började med LCHF idag. 

Frukost: Brieost + några skivor salami

Lunch: Vitkålsallad + biffgryta

Middag: Enbart biffgryta som blev kvar från lunchen

Kvällsmål: 2 ägg med majonnäs  

Vägde mig i morse och jag vägde då 83,9 kg vill ner till 70 kg. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar.            

• Something01

Men är det första gången du kör?? Skulle inte satsa på att nolla då :D Men om du har haft en paus å behöver komma in i Lchf igen så är det ett bra sätt, har kört lchf just över 2 år nu, å ja har haft många svackor där ja har tappat motivationen, men har ändå gått ner kring 19 kg så ja har kring 5-6 kvar :D Sista kilona sägs va jobbigast :D Men nog vet ja vi kan peppa varann iaf :D Båda ska juh ha vågen å peka neråt :D

• Emmeliina

Började på lchf i måndags o änsålänge går det bra! :)

Vad menas med att nolla? Att inte äta något sött alls, noll tolerans?

Har varit inne på lchfrecept.se o hittat suuuper goda recept som jag gjort efter igår o idag o det har varit riktigt gott. Vill "bara" gå ner 5-6 kg men dem verkar inte vara lätta att få bort. Fick barn för 5,5 månad sen men dem kilona rasade bort på 2 veckor så det här är kilon jag haft sen innan.
    Tränar ni mycket eller hur gör ni? 

Nicole 110322 <3
  • Scream2
    Emmeliina skrev 2011-09-08 22:37:27 följande:
    Började på lchf i måndags o änsålänge går det bra! :)

Vad menas med att nolla? Att inte äta något sött alls, noll tolerans?

Har varit inne på lchfrecept.se o hittat suuuper goda recept som jag gjort efter igår o idag o det har varit riktigt gott. Vill "bara" gå ner 5-6 kg men dem verkar inte vara lätta att få bort. Fick barn för 5,5 månad sen men dem kilona rasade bort på 2 veckor så det här är kilon jag haft sen innan.
    Tränar ni mycket eller hur gör ni? 

Att nolla innebär att äta 0 gram kolhydrater!!!! Dvs stenhårt!

Nolltolerans bör man väl alltid ha om man vill nå framgång med LCHF, när du når din målvikt kan du ev lätta lite på nolltolerans mot sött, men ändå hålla det inom vissa ramar.     
  • Emmeliina

Oj jösses. Nej ni får nog nolla utan mig :p kan nog inte börja så stenhårt på en gång :p

• Something01

Joo det är noll kolhydrater som gäller, i början brukar man inte behöva nolla för man går ner iaf, men nu är ja på dom sista kilona så dom sitter nog lite segt. 

• Chi

Hej!

Jag försöker inte direkt med att "nolla" men undviker kolhydrater så mycket som möjligt då jag inte orkar att räkna på allt jag äter.  Hoppas jag får stanna kvar i denna tråd ändå.

Andra dagen idag och det går mycket bra! Tuggar dock tuggummi som en toka för att slippa bli snus och godissugen. Slutade snusa för 7 veckor sedan men suget finns fortfarande kvar.

Vägde mig igen i morse, på samma våg och ungefär samma tidpunkt, och då visade vågen 82,7 kg ?????

Det måste ju vara något knas med den vågen! För inte kan jag väl ha gått ner 1,2 kg på ett dygn? Ska väga mig igen på torsdag då har det ju gått en vecka så då får jag se vad vågen visar.          

• Maruid

Jag börjar på måndag, absolut inte med att nolla dock men tänkte hålla mig under 20.
    Jag har en bit att vandra så att nolla skulle helt enkelt inte vara effektivt just nu.

Men jag tänkte köra på och göra en utvärdering runt nyår, om drygt 16 veckor alltså.
    Ska bli jättespännande!

• GasGudrun

Det går utmärkt att nolla från start.
    Det gjorde jag och det gav verkligen resultat.
    Nollar fortfarande var och varannan vecka och nu tänkte jag nolla de sista 20 dagarna innan BF. 

• Chi
    Faile skrev 2011-09-09 17:16:47 följande:
    Hur tänker du äta?

Jag har tagit bort socker, bröd, pasta, potatis och ris. Äter ovanjord grönsaker. Sedan så äter jag det jag vill, nästan!
  • Faile
    Chi skrev 2011-09-09 17:42:27 följande:
    Jag har tagit bort socker, bröd, pasta, potatis och ris. Äter ovanjord grönsaker. Sedan så äter jag det jag vill, nästan!
    Jo, alltså jag har ätit lchf sedan februari Jag undrade mer hur ts kommer äta när h*n nollar?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Something01

Äter i princip, bara kött, kyckling, skaldjur, fisk å olika sorters kryddsmör. Å ägg å såklart. Brukar ibland lägga till en liten klick majjonäs om ja äter stekta ägg och bacon, men såg att det fanns en beasås på ica som hade 0,5 gram kolhydrater per 100 gram sås. Så ja tänker nog ta en liten klick sånt när ja känner för. Kanske ja står ut längre 3 veckor .. Men ja ska se nu när en vecka har gått om ja kör under helgen att ja äter vanlig Lchf å så nollar ja bara under veckodagarna :D 

• Something01
    Chi skrev 2011-09-09 17:09:47 följande:
    Hej!

Jag försöker inte direkt med att "nolla" men undviker kolhydrater så mycket som möjligt då jag inte orkar att räkna på allt jag äter.  Hoppas jag får stanna kvar i denna tråd ändå.

Andra dagen idag och det går mycket bra! Tuggar dock tuggummi som en toka för att slippa bli snus och godissugen. Slutade snusa för 7 veckor sedan men suget finns fortfarande kvar.

Vägde mig igen i morse, på samma våg och ungefär samma tidpunkt, och då visade vågen 82,7 kg ?????

Det måste ju vara något knas med den vågen! För inte kan jag väl ha gått ner 1,2 kg på ett dygn? Ska väga mig igen på torsdag då har det ju gått en vecka så då får jag se vad vågen visar.          
    Har du kissat mkt under det dygnet så kan det va fullt möjligt, ja har vägt mig på kvällen en gång, å morgonen efter visade vågen - 0,7 kg. Men då har det bara varit vätska :D När ja först börja me Lchf å så höll ja inte alls koll på hur mkt kolhydrater ja fick i mig, ja lät bara bli socker, bröd, ris, pasta,potatis å så slutade ja dricka mjölk. Gick ner hur bra som helst utan å ens tänka på de :D
  • Faile
    Something01 skrev 2011-09-09 21:16:43 följande:
    Äter i princip, bara kött, kyckling, skaldjur, fisk å olika sorters kryddsmör. Å ägg å såklart. Brukar ibland lägga till en liten klick majjonäs om ja äter stekta ägg och bacon, men såg att det fanns en beasås på ica som hade 0,5 gram kolhydrater per 100 gram sås. Så ja tänker nog ta en liten klick sånt när ja känner för. Kanske ja står ut längre 3 veckor .. Men ja ska se nu när en vecka har gått om ja kör under helgen att ja äter vanlig Lchf å så nollar ja bara under veckodagarna :D 

Ok, då blir det ju som jag kör ungefär.

Mån-tors äter jag ungefär så här,
    Frukost 2 kokta ägg med lite majjo
    Lunch: ost&skinkrullar eller omelett med bacon
    Middag: Kött med bea ( Lallerstedts )

Fre - sön äter jag vanlig lchfmat och unnar mig något som tex rödvin eller mörk choklad.

Har kört så sedan i måndags och gått ner 1kg nu, så det rör ju på sig ( efter 3 månaders stiltje )
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Lchf "nollning". Nån som hakar på??