• tulip79

Att välja blöja

Är i vecka 36 nu så det börjar bli dax att inhandla lite bebisattiraljer.
    Någon som har tips på bra blöjor till nyfödda? Gärna prisvärda varianter!

• Svar på tråden Att välja blöja
  • Biinzan

Vi körde med Pampers i början men när hon blev lite större så kissade hon igenom dom hela tiden så då bytte vi till Libero och dom fungerar hur bra som helst :)

• Emmalinnéa

vi använder enbart pampers dom har fukat kanon bra hela tiden (han är 18 månader nu) bara man väljer rätt storlekar. Men huggies använde vi ett tag också det är lite billigare men fan va bra dom va, slutade köpa det pga att dom slutade säljas i affären här.

• watership down

som många andra körde vi Pampers minsta storleken och har sen kört på Libero med lite gästspel av Pampers och Coops egna. Coop Extra säljer Pampers o Libero billigt så det känns inte motiverat att köpa Coops egna men när vi provade Coops var vi nöjda med dem. Lite klumpigare än de två märkesblöjorna men fungerade bra :)

• Dimitra

Jag använder Änglamark-blöjor för att minska mängden kemikalier som ligger direkt mot huden.

The Dimitra universe.
  • tulip79

Tack för alla tipsen! Ska ut och shoppa lite imorgon   Kanske tar flera sorter och testar...

• April barn

Vi använder Libero, den enda blöjan utan parfym och lotion.
    Skulle de haft nature babycare där jag bor hade jag köpt dem, helt naturliga gjorda på majsstärkelse.
    Jag tycker inte priset är en viktig fråga när det gäller mitt barn.

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Dimitra skrev 2011-09-08 08:46:36 följande:
    Jag använder Änglamark-blöjor för att minska mängden kemikalier som ligger direkt mot huden.
    Juste de är ju också fria från all skit de ska ha i, men de tyckte vi var jättedåliga Obestämd
  • Dimitra
    April barn skrev 2011-09-08 20:15:10 följande:
    Juste de är ju också fria från all skit de ska ha i, men de tyckte vi var jättedåliga Obestämd
    Mitt barn kanske har perfekt kroppsform för de blöjorna. De har aldrig läckt eller haft konstig passform.
    The Dimitra universe.
  • April barn
    Dimitra skrev 2011-09-08 20:27:00 följande:
    Mitt barn kanske har perfekt kroppsform för de blöjorna. De har aldrig läckt eller haft konstig passform.
    Nej men de läckte inte men efter vi hade provat typ 3 blöjor var han illröd i hela rumpan så han fick vara utan en hel dag sen Förvånad Men jag tror det är så att de inte suger upp lika bra som Libero så han blev röd när allt kiss och bajs låg direkt mot huden hela tiden.
  • Lindreas

Jag skulle inte köpa på mig många paket, vi köpte ett paket pampers innan förlossningen, men det är ingen idé att stå där sen med en massa blöjor som man inte kan använda. Blöjor kan man ju ge sig iväg och köpa när bebisen är född.

• Dimitra
    April barn skrev 2011-09-08 20:54:29 följande:
    Nej men de läckte inte men efter vi hade provat typ 3 blöjor var han illröd i hela rumpan så han fick vara utan en hel dag sen Förvånad Men jag tror det är så att de inte suger upp lika bra som Libero så han blev röd när allt kiss och bajs låg direkt mot huden hela tiden.
    Aj aj då Vi har samma problem, fast tvärtom. Vill gärna använda nån typ av byxblöja men det funkar inte. Gissar att det är nån kemikalie som är boven i vårt fall.
    The Dimitra universe.
  • April barn
    Dimitra skrev 2011-09-09 07:02:02 följande:
    Aj aj då Vi har samma problem, fast tvärtom. Vill gärna använda nån typ av byxblöja men det funkar inte. Gissar att det är nån kemikalie som är boven i vårt fall.
    Hmm konstigt Obestämd Men Libero ska ju inte ha några kemikalier i sina de funkar jättebra för oss iallafall, har ni provat dem? Glad
  • Smurflisa

Köp bara ett paket. Vi fick en del blöjor på sjukhuset och vi hade köpt två paket. Han hade vuxit ur den minsta storleken innan vi ens hann börja på det andra paketet.....

• Dimitra
    April barn skrev 2011-09-09 10:10:14 följande:
    Hmm konstigt Obestämd Men Libero ska ju inte ha några kemikalier i sina de funkar jättebra för oss iallafall, har ni provat dem? Glad
    I flera omgångar. De kostar ju hälften så mycket som Änglamark när man använder klubbkupongen så det vore önskvärt att få byta men efter fem blöjor så är det kört. Och visst är det kemikalier i, hur tillverkar de annars sin plast och fyllnadsmassa?
    The Dimitra universe.
  • Valkyria75

Jag tror ni får prova er fram, det gjorde vi. Och för oss så var Pampers bäst och det använder vi fortfarande och är jättenöjda. Men precis som tråden visar så skiftar det vad som är bäst för olika bebisar. Köp minsta förpackningen av något till en början och prova sen lite olika, det är mitt tips Glad

• April barn
    Dimitra skrev 2011-09-09 10:49:42 följande:
    I flera omgångar. De kostar ju hälften så mycket som Änglamark när man använder klubbkupongen så det vore önskvärt att få byta men efter fem blöjor så är det kört. Och visst är det kemikalier i, hur tillverkar de annars sin plast och fyllnadsmassa?
    Jag vet inte men det står ju på dem iaf att de ska vara utan sånt, plast är det inte på up&go blöjan iaf :/
  • Gryntroll

Här alltid varit supernöjda med Pampers... Inga läckage och mycket smidigare än alla andra vi har testat Liberia, coops, Huggies, Wagamama utomlNds, men det går inte att komma ifrån att Pampers faller oss bäst i smaken.

• Dimitra
    April barn skrev 2011-09-09 21:44:45 följande:
    Jag vet inte men det står ju på dem iaf att de ska vara utan sånt, plast är det inte på up&go blöjan iaf :/
    Du kanske blandar ihop kemikalier med hudlotion? Eller så har jag fel, måste gå läsa på det undanlagda Up&Go-paketet
    The Dimitra universe.
  • April barn
    Dimitra skrev 2011-09-10 07:37:03 följande:
    Du kanske blandar ihop kemikalier med hudlotion? Eller så har jag fel, måste gå läsa på det undanlagda Up&Go-paketet
    Ja jag vet inte, jag var nästan säker på att de var fria Förvånad ja gör det och skriv gärna vad du hittar, jag är inte så bra på att läsa sånt, om det visar sig vara sånt i dem får jag nog anstränga mig ännu mer för att få tag på natural babycares blöjor....
Svar på tråden Att välja blöja