Skulle ni ta illa vid er om ni var tvugna att lämna arbetsgivarintyg...
till förskolan? Funderar på hur föräldrar ställer sig till att lämna in ett intyg på att de har jobb, studerar eller ex är sjukskrivna. Vi har på min avdelning bara heltidsbarn (20+ några till) men med flera föräldrar som syns i närområdet titt som tätt, jag vill att chefen begär in arbetsgivarintyg eftersom jag tycker att de barn som har föräldrar hemma inte ska gå heltid (7.00-16.30). Detta både för barnet själv som kan få vara med sina föräldrar men också för att de barn som faktiskt behöver gå heltid kan få lite lugnare på eftermiddagen och tid med pedagogerna. Sen är det ju även för oss pedagoger som inte räcker till, när tidiga skiftet går hem vid 14 och vi helt plötsligt är 2 pedagoger på alla barnen. Jag hade själv inte haft något emot om de bad om ett intyg från min dotters förskola och hade nog önskat att alla fick lämna intyg om de där misstänkte att föräldrarna inte var ärliga (vill ju att min dotter ska slippa höga ljudnivåer och stora grupper om det går), men hur tänker ni andra?
Vill tillägga att detta inte handlar om att se scheman och räkna restid, utan bara veta huruvida föräldrarna är arbetslösa och hemmavarande!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 20:29
Menar inte att förskolan i sig ska ha in intyg, utan köassistenten eller högre upp.Ser att jag absolut kan misstolkas, sorry!