• 8Glader8

Locka håret med locktång?

Hejsan.
    Jag har en fråga ang lockigt hår som görs med locktång.
    Jag undrar, vissa säger att man ska börja locka från hårbåttnen (lr ca 5 cm från). Men jag har fått för mig att man ändå börjar nedifrån, lr har jag fel? Vill verkligen veta hur man gör, eftersom jag snart ska på fest och hade tänkt mig ha lockigt hår. Snälla hjälp.
    MvH

• Svar på tråden Locka håret med locktång?
  • Julie

Båda varianterna funkar, men om du börjar uppifrån måste du snurra upp håret på locktången med den andra handen.....fast det kanske du förstår själv när jag tänker efter

• mammaspyre

ja man måste väll börja nerifrån!! det är svårt att rulla locktången om man börjar från hårbotten!!!
    eller missförstog jag dig??

• Angelhead

Jag lockar håret varje dag. Börjar nerifrån såklart, mycket lättare.

• Julie

8glader, vet faktiskt inte. Prova med två slingor och kolla vad som ser bäst ut.

• 8Glader8

Är det någon som har någe mer tipps om hur man göra lockarna så att dom håller?=)

• Beccabecca

Ha i någon typ av "gegga" i håret innan du lockar, typ läggningsvätska. Kolla i affärn, minns inte vad det heter, men det brukar fungera. Spraya sen och borsta inte ut håret.
    Helst ska inte håret vara helt nytvättat heller har jag läst. Tvätta kvällen innan, eller på morgonen om du ska fixa håret på kvällen.

• Angelhead

Först mousse, sen locka. När du har lockat så sprejar du.

Svar på tråden Locka håret med locktång?