• momsan

Bärstol från Phil & Teds

Någon som testat? Har kikat massor på nätet och fallit för design o konstuktion på deras mindre bärstol, "Metro". Har dessutom hittat den till ett bra pris på jollyroom. Någon som sett/testat den i verkligheten?
    Jag vet inte vart jag skall vända mig för att få klämma på den

(Har en BabyBjörn, en bärsjal och en Ergo-sele, nu skall en bärstol införskaffas, så det är inte det frågan gäller !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 21:30
    philandteds.com/products/carry/metro

• Svar på tråden Bärstol från Phil & Teds
  • AnnaGa

Jag har också blivit sugen på Phil & Teds stol, dock egentligen Escape-varianten.

Båda finns att klämma på på Babyland i Kungens Kurva i Stockholm, Förhoppningsvis på andra Babyland också? (Finns på deras site i all fall!)

De (både Escape och Metro) satt bra på både mig och sambon. Och vi gillade konstruktionen! Det jag har läst (som kommentarer på kiddicarereviews.kiddicare.com/review/108417), verkar också lovande.
    Det känns om det är den jag vill ha.... Vårt största frågetecken är väl om vi verkligen vill köpa en ny... har siktat på att hitta begagnat, och då är det ju svårt att hitta dessa. Kanske är det värt det? Hittade också de trevliga priserna på Jollyroom!

Hoppas du hittar den att klämma på! Återkom gärna om vad du tycker!

• AnnaGa

Är för övrigt också mycket nyfiken på om nån har testat lite mer än bara klämma/känna i butik!

• momsan

Bor i Värmland, så sthlm blir ju lite avlägset, men jag letar vidare! Jag har också hittat recensionen ovan, verkar lovande.

Jag var inne på Metron eftersom vi nog inte skall "vandra" och behöver en massa packning, utan mer tänkt oss den på skogsutflykter över dagen, turer i storstan etc. Kanske en tur på längdskidorna till vintern.

Var det bara storleken på packutrymmet som verkade skilja de båda modellerna åt?

För övrigt tror jag att det är svårt att hitta dem begagnade, verkar ju vara ganska nya på marknaden här i Sverige.

• AnnaGa

Hejs!

Ja, Värmland var lite långt bort, inte bara från Stockholm utan också från alla andra babyland. Synd! Hoppas du hittar nåt annat ställe, eller vågar slå till ändå!

Skillnaden mellan modellerna verkar vara packutrymmet, separat liten ryggsäck, och diverse gadgets: backspegel, fotstöd... Båda har väl regn- och solskydd,tror och hoppas jag, även om det inte framgår på siterna! (Babyland och jollyroom, vad jag kan se.) Vi kommer vilja vandra lite mer, och vill ha packutrymmet, tänker jag!

Om jag får möjlighet att åka och känna igen, så uppdaterar jag med mer intryck! :) Skriv gärna om du bestämmer dig, och vad du tycker i så fall!

Svar på tråden Bärstol från Phil & Teds