• Anonym

Gråta+jobba=katastrof! Hur gör ni?

Gråter jag på kvällen är hela mitt ansikte rött dagen efter med totalsvullna ögon:S detta har gjort att jag letar jobb där jag slipper träffa människor då jag tyvärr gråter rätt ofta. Det blir ju några onödiga sjukskrivningar... Men blir ni så? Syns det på er att ni gråtit? Hur gör ni isf?

• Svar på tråden Gråta+jobba=katastrof! Hur gör ni?
  • Anonym (<<)

Varför gråter du så ofta ? Du kanske ska jobba med det istället för att byta jobb ?

• Smukke

Det är inte rättvist att du sjukar dig för att du har gråtit och är svullen i ansiktet. Det är en kosmetisk fråga och då är du tekniskt sett inte sjuk, utan fåfäng. 

Måste fråga som föregående, varför gråter du så ofta? Kanske ta tag i det problemet? Vad säger du egentligen till arbetsgivaren när du sjukar dig? Migrän? 

www.cappiblogg.blogg.se BF första barnet - 25/9-11 <3
  • Anonym

ja, och har väldigt LJUST på jobbet, jobbiga lampor.
    det syns på mig men ingen har sagt ngt.. bara att jag ser TRÖTT ut.
    Tar på mig concealer 

• Anonym (Stöd)

Gråter gör man om man är ledsen oftast. Du verkar med andra ord vara väldigt ledsen? Om man är väldigt ledsen så kan man faktiskt gå till ngn och prata och få stöd. Det tycker jag att du ska göra, för såhär kan du ju inte fortsätta att må. Jag har varit där också, och det kan hjälpa att bara ngn annan lyssnar till ens tankar och ger stöd. Så sök hjälp! Det går att få genom allmänvården, men man kan hitta privata terapeuter också, fast de kostar mer, men det kan det vara värt då det kanske inte krävs att du går dit så många gånger . Gör nu så. Kram

• Lajkie

Nej det syns inte på mig. Om jag gråter så kan jag fräscha till mig på tre minuter. Men vet andra bekanta som blir helt mosig av tårar. Dem blir oxå lätt mosig av de mesta typ sömn, svett, vatten osv.

Jag undrar oxå varför du gråter så ofta, det låter inte så hälsosamt? Hur mår du?

• Anonym

Badda ansiktet och speciellt ögonlocken med kallvatten direkt efteråt, så blir det mindre svullet.

• Mera76

Jag har samma problem.. Gråter jätteofta sent på kvällen/natten vilket resulterar i Tjocka ögonlock dagen efter. Det syns, men ingen säger nåt på jobbet för de säkert inte vill att ens bekymmer ska bekräftas eftersom vi redan är underbemannade. Finns enrädsla för att folk ska sjukskriva sig. Vill oxå ha ett jobb där jag kan få vara ensam o Jobs med saker, inte människor. Tips på bra såna jobb?!

• Anonym

Vätske ersättning efter att man har gråtit gör en hel del.

• Jexter
    Smukke skrev 2011-09-07 22:07:25 följande:
    Det är inte rättvist att du sjukar dig för att du har gråtit och är svullen i ansiktet. Det är en kosmetisk fråga och då är du tekniskt sett inte sjuk, utan fåfäng.
    Rättvist mot vem? Alla de som sjukskriver sig för lite huvudvärk eller snuva, eller "vabbar" när det är väderomslag och känner sig lite tunga i huvudet?

Och fåfänga säger du? Jag lider av en periodvis allergi, jag får röda områden runt näsan och under ögonen ibland, kanske fem gånger om året blir det så illa att jag inte kan gå utanför dörren. Det är JÄVLIGT jobbigt att känna sig uttittad kan jag säga - man känner sig som ett missfoster. Det handlar liksom inte att vara utseendefixerad.
Svar på tråden Gråta+jobba=katastrof! Hur gör ni?