Ekonomi
Jag bor sedan 2år tillbaka med min sambo och 3barn,2 är mina och han har 1.Vårt problem ligger i att han har svårt att öppna plånboken för mina barn även om vi kom överrens om delad ekonomi när vi flyttade ihop.Han tjänar det dubbla mer än jag som jobbar inom vården.Han blir sur om jag köper nåt till mina barn,han har det bättre förspänt än jag då hans föräldrar köper mycket kläder åt hans son.Hans föräldrar har god ekonomi och bara 4a barnbarn medans mina föräldrar har liten pension och 14 barnbarn.När jag köper kläder el nåt som barnen behöver ex kläder,fotbollsgrejer,klippning så tycker han att hans son ska kompenseras med pengar därför att hans föräldrar köper och hans sons mamma klipper sonens hår.Även vid jul och födelsedagar blir det diskussion då min sambos föräldrar köper dyra julklappar och födelsedagspresenter för 3000kr och det kan inte mina föräldrar ge,de ger 200kr per barn,hur ska man lösa det här?jag känner att jag skulle kunna lämna honom för det här ,för det är så jobbigt,jag vill kunna köpa det barnen behöver el en glass och sånt utan att han blir sur.Jag känner att jag får be pappa om pengar mer än att vi är en gemensam familj.