• Videli

Jag HATAR Bredbandsbolaget, vad fan ska jag göra....

Ursäkta om jag svär men just nu är jag så arg så jag gråter.

Vi har haft problem med dom enda från början. Vi beställde IP-telefoni och bredband. Vi har haft problem med allt, är det inte internet så är det telefonin.

Deras tekniker har varit ute hos oss hundra gånger. Vi orkar inte längre. Vi bor på landet är så beroende av fast telefon. Våra mobiltelefoner fungerar inte här.

Jag kan inte ens ringa till ARN.

Är det någon mer som haft problem med dem, eller andra företag som inte har kunnat leverera det dom lovar?
    Dom vägrar säga upp vårt avtal, och säger bara att då åter igen ska skicka ut en tekniker.

Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Jag HATAR Bredbandsbolaget, vad fan ska jag göra....
  • maximum

Vad står det på arns hemsida?
    Är inte så insatt i konsumenträtt men är det typ inte att om något inte går att laga på typ 3 försök så har man rätt att häva köpet?
    Kan du inte låna någons telefon och ringa arn? Man kan ju maila sin komuns konsumentombudsman  

• Emmalinnéa

kan dom inte leverera tjänsten så ska du inte behöva betala för den och därför bör du kunna säga upp avtalet. 

• SilverLadyG
    Emmalinnéa skrev 2011-09-08 10:33:33 följande:
    kan dom inte leverera tjänsten så ska du inte behöva betala för den och därför bör du kunna säga upp avtalet. 
    ¨Har aldrig haft problem med Bredbandsbolaget men jag bor i en stor stad. Absolut ska du kunna häva köpet, tele2 sade till mig eftersom vi har knappt någon nät här hemma p.g.a. husets väggar att jag kan säga upp abonnemanget tidigare, då jag vill, eftersom de inte kan leverera det som lovades.
  • Tiriana

De bör ha en reklamationsavdelning som du kan kontakta, och oftast är det bra att göra det skriftligt då det alltid är bra att ha som underlag. Såsätt er och skriv ner er historia och vad ni vill ha ut av det (uppsägning, kompensation osv) och skicka in till dem. 

Det jag har erfarenhet av är att ARN vill att man har pratat med reklamationsavdelningen först, de kontrollerar ju även hur mkt felanmälningar ni har gjort osv, vad företaget har försökt åtgärda osv,  så bara för att man går till ARN så får man inte automatiskt rätt, utan de kontrollerar fakta från båda hållen.
    Man kan även kontakta konsumentvägledaren som finns i din kommun för att få hjälp.

Men om det är så att du har felanmält ett fel, och de flertalet gånger försökt åtgärda problemet utan att lyckas, ja, då är det ju aboslut skäligt att de gör en uppsägan med omedelbar verkan, utan straffavgifter osv, samt kompensation för tiden problemen pågått.

Hoppas det löser sig för er, så mycket problem ska man inte behöva ha! 

• Janice01
    Janice01 skrev 2011-09-08 10:44:06 följande:
    Har du ingen mobil?
    Menar att ni kan ringa när ni är i stan el dyl.
  • Videli
    Tiriana skrev 2011-09-08 10:40:31 följande:
    De bör ha en reklamationsavdelning som du kan kontakta, och oftast är det bra att göra det skriftligt då det alltid är bra att ha som underlag. Såsätt er och skriv ner er historia och vad ni vill ha ut av det (uppsägning, kompensation osv) och skicka in till dem. 

Det jag har erfarenhet av är att ARN vill att man har pratat med reklamationsavdelningen först, de kontrollerar ju även hur mkt felanmälningar ni har gjort osv, vad företaget har försökt åtgärda osv,  så bara för att man går till ARN så får man inte automatiskt rätt, utan de kontrollerar fakta från båda hållen.
    Man kan även kontakta konsumentvägledaren som finns i din kommun för att få hjälp.

Men om det är så att du har felanmält ett fel, och de flertalet gånger försökt åtgärda problemet utan att lyckas, ja, då är det ju aboslut skäligt att de gör en uppsägan med omedelbar verkan, utan straffavgifter osv, samt kompensation för tiden problemen pågått.

Hoppas det löser sig för er, så mycket problem ska man inte behöva ha! 
    Ja jag ska försöka hitta en reklamationsavdelning, Tack det tänkte jag inte på!

Nä detta är för bedrövligt, sen har dom mage att fakturera för telefon nu när vi inte har haft någon på över  1 månad.

Min man försöker inga så mycket han bara kan på sitt jobb, men herre gud hans chef börjar väl undra snart om han inte gör nått annat än att bara ringa privatsamtal.
  • Tiriana
    Videli skrev 2011-09-08 10:50:37 följande:
    Ja jag ska försöka hitta en reklamationsavdelning, Tack det tänkte jag inte på!

Nä detta är för bedrövligt, sen har dom mage att fakturera för telefon nu när vi inte har haft någon på över  1 månad.

Min man försöker inga så mycket han bara kan på sitt jobb, men herre gud hans chef börjar väl undra snart om han inte gör nått annat än att bara ringa privatsamtal.
    Så lite så! Försökte kolla lite på deras hemsida efter adress till reklamationsavdelningen, men verkar som att man får skicka till vanlig kundservice, dels har de kontaktformulär på deras hemsida ( och de kan säkert vidarebefodra det till berörd avdelning) eller så skriver du ju bara "reklamationsavdelning BBB box 123 xxx xx stora staden." på kuvertet.

Det svåra är ju att oftast behöver man ju kontakta företaget hemifrån för att man ska göra felsökningar osv, så oftast hjälper det inte att man ringer ifrån jobbet.

Att de fakturerar är vanligt, det går ju per automatik i systemet, och oftast är det enklast att kompensera i efterhand då man ser hur länge man som kund haft problem och kan kompensera på ett rättvisare sätt.
  • NatalieT

Jag hatar Bredbandsbolaget. Deras support är såååå dålig! Vi är restaurang och dom skulle fixat vårt bredband för 3v sedan och dom drar ut på det och säger att det är semestertider och dom lovar saker dom inte kan hålla. Välj aldrig Bredbandsbolaget!!!

Natalie
Svar på tråden Jag HATAR Bredbandsbolaget, vad fan ska jag göra....