Tiriana skrev 2011-09-08 10:40:31 följande:
De bör ha en reklamationsavdelning som du kan kontakta, och oftast är det bra att göra det skriftligt då det alltid är bra att ha som underlag. Såsätt er och skriv ner er historia och vad ni vill ha ut av det (uppsägning, kompensation osv) och skicka in till dem.
Det jag har erfarenhet av är att ARN vill att man har pratat med reklamationsavdelningen först, de kontrollerar ju även hur mkt felanmälningar ni har gjort osv, vad företaget har försökt åtgärda osv, så bara för att man går till ARN så får man inte automatiskt rätt, utan de kontrollerar fakta från båda hållen.
Man kan även kontakta konsumentvägledaren som finns i din kommun för att få hjälp.
Men om det är så att du har felanmält ett fel, och de flertalet gånger försökt åtgärda problemet utan att lyckas, ja, då är det ju aboslut skäligt att de gör en uppsägan med omedelbar verkan, utan straffavgifter osv, samt kompensation för tiden problemen pågått.
Hoppas det löser sig för er, så mycket problem ska man inte behöva ha!
Ja jag ska försöka hitta en reklamationsavdelning, Tack det tänkte jag inte på!
Nä detta är för bedrövligt, sen har dom mage att fakturera för telefon nu när vi inte har haft någon på över 1 månad.
Min man försöker inga så mycket han bara kan på sitt jobb, men herre gud hans chef börjar väl undra snart om han inte gör nått annat än att bara ringa privatsamtal.