• Smurfan 81

Bebis i "julklapp" - rim, vad tycks?

Vi kommer ge våra familjen bebisbeskedet i julklapp. Jag har skrivit ett rim som kommer ligga längs in under granen och ska läsas sist av allt. Så här lyder det:

Det bästa har vi sparat till sist
    Fast osynlig är den visst

Tyvärr var det lite väntetid
    Innan klappen finns hemmavid

Beställning gick i ett kick
    Vi även orderbekräftelse fick

Augusti var det besked
    Storken gav, som jag pratade med

Nån annan som ska ge bebis i "julklapp"? Hur går ni tillväga?

• Svar på tråden Bebis i "julklapp" - rim, vad tycks?
  • Justess

Jättebra rim! Kul sätt att berätta den stora nyheten på. Skriv gärna senare och berätta om vilka reaktioner du fick .

• Engeln

Haha underbart! Den blir dom nog glada över, grattis å lycka till.

• Smurfan 81

Tack!

Mina föräldrar får var sitt kuvert där det står "Gratti du ska bli mormor" och "Gratti sdu ska bli morfar" eftersom vi firar med hans föräldrar iår. De rimmar alltid och man måste ju hålla på traditionerna eller hur!?!

Ingen annan som ska avslöja sig på julafton?

• lillamilla75

Jättebra!! Hade stulit rimmet av dig om inte alla redan visste...
    GOD JUL!!

• Beccabecca

Ett jättebra rim!
    Ni kommer nog att göra succé!
    lycka till och skriv (som det stod ovan) en beskrivning av deras reaktioner!

• Tell me

Jag och min man ska oxå berätta till jul. Mitt rim lyder som följande

Nu så har det då hänt
    men inte för att ni tjatat jämt.

Denna klapp som ni nu får
    kan ni inte öppna förrens nästa år.

I augusti ska det ske
    om lyckan fortsatt mot oss le.

För i Fias mage, nu platt,
    det ligger och växer en liten skatt.

Detta kommer oxå sist bland alla julklappar. Mina föräldrar kunde tyvärr inte vara närvarande så på julaftonsmorgon ska jag ringa till henne och fråga om hon kan sticka en kofta till mig. När hon sagt att hon vill det ska jag faxa ett mönster på en jättegullig babykofta. Ska bli kul att höra hennes reaktion i telefonen
    Min mans familj och hans döttrar kommer dock att fångas på kamera

• Månsi

vilka bra rim lycka till alla å god jul på er kör lungt i trefiken i dag...
    a-o i jul trefiken planer så ni har tid.......

• snöstjärna

Vilka superbra rim!!!

Jag ska oxå berätta i dag! iiih!
    Har köpt sånna muggar från bebistrojan.se =) Som det står Mormor/Morfar & Farmor/Farfar på =))

*pirr i magen*

• Mamma Zara
    oh lycka till ni som avslojar era sma bebbar idag... rimmen ar super bra... lat oss veta hur det gick!! Skulle kunan ge mycket for att fa se deras miner .. haha

Kram Z
  • Tell me

Det gick jättebra. Min mans barn såg ut som två fågelholkar innan de ropade "YES" och hoppade upp och kramade om mig. Även svärmor, svärfar och svärmors nya man blev häpna, ffa med tanke om att svärmor dagen innan inte undrade om jag inte var sugen på en baby. Min familj blev oxå jätteglada. Jag hade skrivit ett brev till mina syskon från kotten i magen att han/hon finns till och att det förväntas massor av uppmärksamhet vid ankomst.
    Hur gick det för er andra som berättade? *nyfiken*
    God Jul på er och Gott Nytt År

• Smurfan 81

Det gick jättebra! Svärfar läste upp rimmet och blev sen alldeles tyst. Mannens farfar var snabb på att viska "barnbarn" till mig utan att nån hörde och svärmor fattade redan på andra raden och började snegla på min mage. Sen blev det kramkalas. Min man sa att han såg en glädjetår i svärfars ögon men jag missade det. Sen när nyheten hade lagt sig kom svärmor på att hon skulle bli farmor! (hon vill egentligen bli mormor men det kan hon inte). Sen har hon berättat för sin mamma (som då blir gammelmormor), hon var tvungen att säga det 2 gånger för det gick inte riktigt in. Sen kom hon på att hon är den första på landet som får barnbarn även fast många andra har barn som är över 30 så då blev hon ännu gladare!

Idag berättade vi för min mans farbror och hans fru. De blev jätteglada! Hoppas bara den stannar kvar där inne nu!

Gott Nytt År på alla!

• Coursell

Vilka helmysiga rim ni hade kommit på...

• piis

Vilka fina rim ni hittat på. Kul att överraska. Själv hade vi inga rim, men blivande storebror hade en tröja där det stod: Jag ska bli storebror. Det fungerade också bra.

Svar på tråden Bebis i "julklapp" - rim, vad tycks?