Jag jobbar själv inte där men tror jag kan svara på några av dina frågor iaf.
De som jobbar som handledare på daglig verksamhet i vår kommun har arbetstid kl 7,30-16,00 och bör då ha en halvtimmes rast varje dag. Arbetsuppgifterna skiftar med vilken grupp man jobbar i. En del grupper har större behov av struktur, i andra grupper är det större vårdbehov och i någon grupp är det mest verbal stöttning av vissa uppgifter.
Under hösten kommer vår dagliga verksamhet att flytta, och förändrar då sitt arbetssätt. Om jag förstått det hela rätt kommer enbart den grupp som har störst behov av struktur att fortsätta finnas kvar som grupp. Övriga kommer istället för fasta grupper att ha ett "stationssystem", dvs man gör vissa saker vissa dagar och har ingen fast arbetsplats (brukarna alltså). Det innebär också att de som jobbar där kommer att förändra sitt arbetssätt för att möta nya brukare och nya behov.
Jag är inte alls säker på vad de har i lön, men kan gissa att om man jobbar några år (och har relevant utbildning) så bör man ligga kring 20 000 i månaden innan skatt (i vår kommun).