• emmiiz

borgerlig vigsel i stockholm

hejsan!
    har kollat runt på en massa sidor, men hittar ingen.. vill ha en borgerlig vigsel i stockholm, men stadshuset har endast på lördagar. vart väder man sig om man vill gifta sig på en fredag?? och inte nästa år, utan snarare om 2 månader??

tack på förhand!

• Svar på tråden borgerlig vigsel i stockholm
  • Lisa75

Några vänner till mig gifte sig i Nacka stadshus (tror jag det hette). De gifte sig en vardag.

• emmiiz

Oj, en bra bit ifrån mig.. Men tack för tipset. Någon annan som vet?

• BuoBä

Du kan kontakta de på den här listan som inte preciserat att de enbart viger i stadshuset, och fråga om de har tid den dag ni önskar:

www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Vigsel/Vigsel-registreringsforrattare-for-partnerskap/

Om det finns en alternativ officiell lokal vet säkert vigselförrättarna det.  Annars får ni skaffa fram en egen lokal. Om vigselförättaren måste åka någonstans brukar de ta reseersättning.

Man kan även vigas på Arlanda i samband med en resa, men hur lång väntetid det är på det har jag ingen aning om. Vissa lokaler där det är vanligt att hålla bröllop har egna vigselförrättare knutna till sig.

Gå in på brollopstorget.se annars, där finns massa svar på bröllopsrelaterade frågor.

• Lisa75

Sigtuna rådhus är förresten väldigt fint!

• emmiiz

tack tack, ska kika igenom listan :)

• mina12

Lånar tråden lite Har du hittat någon vigselförrättare? Är också på jakt, men listan är ju sååå lång. Vore kul med lite referenser liksom. Har också ont om tid, ca 1mån. Undra om det går att få fram em bra vigselförrättare på så kort tid. Har varit i kontakt med 2st men båda var uppbokade på annat.'

Någon som har tips på bra vigselförrättare? 

• emmiiz

har kikat lite på listan, tänkte ringa runt och kolla på måndag..

• mina12

Berätta gärna hur det går.

De vi varit i kontakt med är Helena Valentin (som redan hade 3vigslar den dagen och hon rekommenderade oss att kontakta Annika Andersson) Annika Andersson var upptagen med något föredrag eller nåt sånt.

Har inte hittat så mycket info mer än positivt om Helena. Ni kan ju prova att ringa henne. Hon kanske är ledig när ni behöver! 

Svar på tråden borgerlig vigsel i stockholm