• Anonym (H)

Viktigt! Syns mitt ip-nummer vid när jag begär ut domen?

Jag måste beställa en dom från tingsrätten och det kan jag göra på internet. Jag behöver fylla i ett formulär på internet och uppge en mail-adress dom kan skicka den till. Kommer mitt ip-nummer att synas för Tingsrätten? Jag undrar bara för att om det finns en läcka på Tingsrätten så kommer han direkt att veta att det är jag då mitt ip-nummer går till utlandet och han känner bara mig här. Jag måste få reda på om han blev dömd i ett mål och begära ut domen.

• Svar på tråden Viktigt! Syns mitt ip-nummer vid när jag begär ut domen?
  • Anonym

Du kan inte be någon du litar på att hämta ut domen?

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2011-09-08 15:13:24 följande:
    Du kan inte be någon du litar på att hämta ut domen?
    Nja, kanske. Annars är ju mail smidigt förstås. Tror du att min ip-adress kommer att synas?
  • coloredsnow

Om du är så pass rädd eller orolig ska du inte göra något via internet eftersom nästan allt teoretiskt sätt kan spåras till fysisk person. 

• Anonym

ladda ner en gratis vpn så syns inte ditt ip om du är så pass nojig. hur du gör får du googla om.
    :]

• Anonym

Kan ingen annan hämta den åt dig och skicka den till dig?

• Anonym (H)
    coloredsnow skrev 2011-09-08 15:16:22 följande:
    Om du är så pass rädd eller orolig ska du inte göra något via internet eftersom nästan allt teoretiskt sätt kan spåras till fysisk person. 
    Jo, det vet jag. Men det behövs polis till det och det är ju inte olagligt att begära ut en dom. Jag tänkte bara mer att om personen jag begär ut en dom på råkar känna någon på Tingsrätten så är det ju ganska uppenbart om ip-numret går till utlandet/mig jämfört med om ip-numret är i samma stad. Jag tror inte att personen på Tingsrätten reagerar lika mycket på ett lokalt ip-nummer och där känner han en miljon människor som skulle kunna begära ut den jämfört med en person där jag bor. Blir alltså mycket svårare för honom att ta reda på vem det är om ip:et är lokalt för att inte säga omöjligt utan polis inblandad.
  • zoxi

Kan du inte be en bekant i Sverige beställa domen till sin mailadress och sen skicka den till dig då?

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2011-09-08 15:21:41 följande:
    ladda ner en gratis vpn så syns inte ditt ip om du är så pass nojig. hur du gör får du googla om.
    :]
    Jag har en vpn i en gammal dator! Men den leder direkt in på firmans bokföring osv, kan jag surfa på den också? Jag har aldrig testat.
  • Anonym (H)
    zoxi skrev 2011-09-08 15:26:07 följande:
    Kan du inte be en bekant i Sverige beställa domen till sin mailadress och sen skicka den till dig då?
    Alltså, jag kan ju uppge vilken adress som helst, det är ju bara att skapa en ny hotmail för ärendet så det är jag inte orolig för. Det jag funderar på är om Tingsrätten ser mitt ip när jag fyller i deras formulär på internet.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2011-09-08 15:27:37 följande:
    Alltså, jag kan ju uppge vilken adress som helst, det är ju bara att skapa en ny hotmail för ärendet så det är jag inte orolig för. Det jag funderar på är om Tingsrätten ser mitt ip när jag fyller i deras formulär på internet.
    Jo men om jag (som bor i Sverige) begär ut domen och skickar den till dig.
    Spårar de IP då kommer de till mig.
Svar på tråden Viktigt! Syns mitt ip-nummer vid när jag begär ut domen?