• Anonym (3 veckors smärta)

Smärta högt i magen vid tidig graviditet

Hej 

Har sedan ca 1 vecka innan BIM haft ont i magen, detta är nu mer än 3 veckor sedan. Plussade först ca en vecka efter nidblödning, dvs BIM+7, men har trott att molvärkern och smärtan berodde på graviditeten. Pratade med gyn igår och de sa att det satt på fel ställe för att ha att göra med det när jag bara gått 6-7 veckor. Har dessutom sedan 1 vecka bruna flytningar, tillräckligt för att jag måste ha binda men inte i närheten av mens-mycke (Är det vanligt med så mycket utan att det är något fel?). Ska inte på undersökning förrän 15/9(gyn) och 14/9(vårdcentralen). Men är orolig och förvirrad...

Har molvärk hela tiden nere i magen, men har också varje dag ont längre upp i magen, ibland under naveln ut mot sidan och ibland under revbenen. Har även ont på andra ställen i magen, men dessa två är ofta förekommande.(Verkar inte finnas samband mellan måltider, eller vad jag äter och smärtan). Har ibland så ont att det känns som knivstick! Har ibland haft liknande men inte lika smärtsamma symptom 1 vecka innan mens, och har trott att de hängde samman. Kan jag reagera konstigt på progesteron eller något? Kan min smärta hänga samman med graviditeten eller är det något annat? Den kom ju samtidigt som graviditeten... Är som sagt mycke orolig och förvirrad.

Svar på tråden Smärta högt i magen vid tidig graviditet