• LiveHappy

Tänkte köra på bruna stövlar iår, men vad har man för färg på jackan då?

Jag har i nästan alla fall svarta skor, förutom på sommaren då det brukar bli mer varierat. Men nu har jag hittat ett par super snygga bruna stövlar till vintern. Men va tusan har man för färg på jackan till bruna stövlar? Svart jacka känns ju i alla fall helt fel. Eller?

TIPS!

• Svar på tråden Tänkte köra på bruna stövlar iår, men vad har man för färg på jackan då?
  • Rhoda Horswunce

Jag har ocksa kopt ett par bruna stovlar till vintern, och kommer att anvanda en svart mockakappa som har brun fuskpals i kragen och lite andra bruna detaljer. Tycker den passar valdigt bra ihop med stovlarna. Sedan har jag en brun kappa ocksa, och det passar ju saklart ocksa, men det ar roligare nar man kombinerar olika farger och far det att funka tycker jag.

• ElinJ83

Mörkblå jacka kan vara snyggt...

• Flisan79

Du kan ha i stort sett vilken färg som helst och absolut svart. Det kan dock vara snyggt om du fångar upp den bruna färgen i tex halsduken eller väskan (eller som inlägg 1, i tex en pälsdetalj). Ska du ha brun jacka bör den vara så lik nyans som möjligt. Alltså inte mörkbruna stövlar med ljusbrun jacka.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Boyboyroom

Håller med ovan, en kall och varm brun ton passar inte ihop men annars är ju brun- brun fint. Däremot har jag hört att man inte ska ha svart- brunt och fattar inte varför det är så farligt.
    Annars är ju brun- mörkblå fint men kör på det du skrev när du har det

• Majsan70

Du kan la ha nåstan vad som helst. Brunt är ju neutralt.
    Själv har jag massor av olika jackor i olika färger o kombinerar för dagen efter humör.

• Boyboyroom
    Lillylian skrev 2011-09-11 12:47:14 följande:
    Kan man ha en röd jacka, eller blir det helt galet?
    Tycker också det mesta passar till brun och svart, snyggt med nån färg.

Kanske dock inte brun- neonfärg   
Svar på tråden Tänkte köra på bruna stövlar iår, men vad har man för färg på jackan då?