• bubbelmaja

Din favorit av "barnsliga" kakor

Jag älskar att baka, men gör inte många småkakor. Så nu vill jag ha lite tips. Vilken är din favorit bland hemmabakade kakor, som passar på barnkalas? Som kanske är lite dekorerade, eller så!

Får jag bara lite svar, så väljer jag en eller flera och gör dem, istället för att drunkna i alla recept på nätet :)

• Svar på tråden Din favorit av "barnsliga" kakor
  • FinaAnkon

Åh har ett tips på världens godaste kakor! Gör som hallongrottor men istället för sylt så trycker du ner en dumlekola i varje. Sen efter du haft dem i ugnen lägger du på en Nobless skiva på varje kaka, innan kakorna svalnat. Så den smälter. Underbart goda och uppskattas av alla åldrar!

• Den allsmäktige

Sparar receptet med dumlekakorna :)

• Milkina cerka

Jag brukar göra strassburgare och färga dem i olika färger med karamellfärg, även om jag sätter ihop dem 2 o. 2 med sylt eller chokladkräm emellan och inte som på bilden  www.kokaihop.se/recept/strassburgare.
    De är goda som de är med för den delen.

?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Nyfiken gul

brysselkex!

Eller vad som helst som är gjord av vanlig mördeg

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Baryk

Vi gjorde nån sorts mördegskakor med vaniljsmak och rullade ut dem till hästskor innan vi gräddade dem. När de var nygräddade rullade vi dem i strösocker. Fanns nån jätteenkel kaka som mormor brukade göra också, man gjorde rullar av degen, plattade till dem och stödde kanel- och sockerblandning på mitten innan man gräddade dem.

• Bluemint

När jag var liten älskade jag (och gör fortfarande) hallongrottor, drömmar och misslyckor. Misslyckor är mördegskakor smaksatta med kakao och garnerade med pärlsocker. Klassiker allihopa Tungan ute

• SunnyDay
    Baryk skrev 2011-09-08 20:36:40 följande:
    Vi gjorde nån sorts mördegskakor med vaniljsmak och rullade ut dem till hästskor innan vi gräddade dem. När de var nygräddade rullade vi dem i strösocker. Fanns nån jätteenkel kaka som mormor brukade göra också, man gjorde rullar av degen, plattade till dem och stödde kanel- och sockerblandning på mitten innan man gräddade dem.
    Mums! "Hästskorna" heter vaniljhorn =D Hade glömt av att de fanns, tack för påminnelsen nu ska jag baka...

Min farmor brukade göra typ mördeg som hon spritsade till en pinne och gräddade, sen doppade hon ena änden i choklad och sen i strössel. Min och syskonens favoritkakor när vi var små! 
  • bubbelmaja

Idag har jag gjort brysselkakor, strassburgare (en annorlunda variant, som pinnar i olika färger).
    Sedan gjorde jag en öjakaka och en chokladkaka med kokostosca på. Imorgon blir det mer, tex snickerskaka....så ni hinner slänga in fler tips! 

• Nikhita

Jag vet!

Göra vanliga kakor av choklad, platta dom och dekorera med non stop . Mums!

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • tisteln

Som barn (och fortf ) var mina favoritkakor brysselkex, winerstänger, bondkakor, hästskor, finska pinnar...

• Liljeblomman

Min farmor brukade göra någon form av chokladkakor som var snett skurna och doppade i pärlsocker. De var goda! :)

Sen älskar jag fortfarande hallongrottor jättemycket och schackrutor var också roliga/goda.

• IsDimma

Bondkakor färgade med karamellfärg var min absoluta favorit när jag var liten.

Svar på tråden Din favorit av "barnsliga" kakor