Om jag är sjukskriven för stukad fot, får jag ha dottern på dagis då?
Samma som rubriken!
Samma som rubriken!
Här i stan får man ha samma tider som sjukskriven som man skulle ha haft om man inte var sjukskriven. Ring och kolla hur det är i din kommun.
Det trodde jag var en självklarhet. Men det kanske det inte är...
Det är olika från kommun till kommun.
Det är i morgon hon ska vara där så det är lite bråttom!
Kolla upp det noga, med fk också. Det kan kanske bli problem med sjukskrivningen om du har flickan hemma.
Det är väl ändå en självklarhet att flicka får gå sina vanliga tider.........
Kanske bäst höra med dagis vad dom säger!
Du ska ha rätt till det även om personalen kanske inte tycker att en stukad fot " räcker" ;)
När jag var sjukskriven var jag tvungen att skola in min son på dagis eller hitta någon som tog hand om honom på dagarna just för att man INTE FÅR ha sitt barn hemma när man är sjukskriven. Fick hemskickat ett papper från FK där jag skulle fylla i vem som tog hand om mitt barn på dagarna för jag fick inte göra det själv. Pappan fick ta 60 VAB-dagar för vår son men sedan var jag som sagt tvungen att hitta någon annan omsorg (var sjukskriven nästan en hel graviditet)
Samma gällde när jag jobbade och min sambo var sjukskriven, han var tvungen att lämna barnen på dagis på dagarna.
Så svaret är alltså att är du sjukskriven så får du ej ta hand om ditt barn på dagarna enligt FK.
Precis som Trasher skriver så kan du få problem med sjukskrivningen om du har ditt barn hemma