• Svar på tråden Om jag är sjukskriven för stukad fot, får jag ha dottern på dagis då?
  • Ruggugglan

Det är olika från kommun till kommun.

• Tokern

Kolla upp det noga, med fk också. Det kan kanske bli problem med sjukskrivningen om du har flickan hemma.

• Gunilla 045

Det är väl ändå en självklarhet att flicka får gå sina vanliga tider.........

• tackförfisken

Du ska ha rätt till det även om personalen kanske inte tycker att en stukad fot " räcker" ;)

• Mojzan

När jag var sjukskriven var jag tvungen att skola in min son på dagis eller hitta någon som tog hand om honom på dagarna just för att man INTE FÅR ha sitt barn hemma när man är sjukskriven. Fick hemskickat ett papper från FK där jag skulle fylla i vem som tog hand om mitt barn på dagarna för jag fick inte göra det själv. Pappan fick ta 60 VAB-dagar för vår son men sedan var jag som sagt tvungen att hitta någon annan omsorg (var sjukskriven nästan en hel graviditet)

Samma gällde när jag jobbade och min sambo var sjukskriven, han var tvungen att lämna barnen på dagis på dagarna.

Så svaret är alltså att är du sjukskriven så får du ej ta hand om ditt barn på dagarna enligt FK.

• Mojzan

Precis som Trasher skriver så kan du få problem med sjukskrivningen om du har ditt barn hemma

Svar på tråden Om jag är sjukskriven för stukad fot, får jag ha dottern på dagis då?