• Anonym

Är yrsel vanligt i tidig graviditet? *orolig* Någon som haft det?

Jag är alltså JÄTTE yr.  Inte många dagar kvar tills BIM.
    Vill vell mest höra om detta är ett vanligt symtom? Annars bör jag uppsöka läkare och ta lite prover.

• Svar på tråden Är yrsel vanligt i tidig graviditet? *orolig* Någon som haft det?
  • Myran 08

Jag var jätte yr i början av graviditeten... kändes ibland som att jag inte stod på golvet lr på marken. Vet många vänner som varit yra i början.

• Anonym

Okej, det är väldigt jobbigt. Varit detta nu i flera dagar. Men för tidigt för att testa.  Känner typ som du beskriver, även när jag sitter ner så "gungar" det.

• Myran 08

Japp, allt gungande och man kände sig svajig. Du får vänta lite och testa och se. 

• Anonym

Jag tänker att du kanske har lågt blodtryck eller lågt järnvärde. Jag va inte så yr i början, men va det sen. Är du orolig så be att få kolla upp det. Du kan även ringa bm och fråga henne om du känner dig orolig. Jag testade 4 dagar före bim och fick svagt plus. Testade igen några ggr senare och då va det starka plus. Lycka till.

• Anonym

Får se om mensen kommer eller inte. Ska annars kontakta VCT nästa vecka och ta prover. Hade lågt blodvärde i våras, och fick järntabletter. Men sen somras så har det varit bra iallafall. Kanske blivit sämre?!. Men inväntar bim först =) Hoppas ju såklart att det är detta som ger min yrsel.

• Anonym (me2)

jag är ca en vecka från BIM nu,och idag när jag klädde på mig för att åka på stan så stod jag rakt upp och ner, rörde mig knappt, men då kom en knäpp med yrsel, just bara för några sekunder.. men det var himla obehagligt.. har tidigare idag känt stickningar i lillmagen och dov typ mensvärk .. kanske hör ihop ..

hoppas hoppas det betyder + ..

• Freijah

Jag var yr innan bim.. snurrade rätt bra i skallen på mig, samtidigt som det kändes som att jag hade feber o mådde illa.

♥ 2010-11-23 ♥
  • Anonym

Jag har detta i princip hela dagarna, haft det senast 3 dagarna. Sen andra symtom är att jag är trött, har INGA spottings som jag brukar ha. Och INGA ömma bröst som jag också brukar ha innan mens.

Det är jätte obehagligt med yrsel, men oftast ofarligt tack och lov.

Någon som vet VARFÖR man har yrsel i tidig graviditet? Ömma bröst och molvärk är ju rätt logiskt. Men yrsel?

• Anonym

Ja, jag tror att du kan vara gravid också. Men du kan ha lågt blodtryck eller järnvärde också. Då kan det va bra att du kollar det så att du inte mår sämre än du behöver om du är gravid. Så kolla det även om du plussar menar jag.

• Anonym (jag är mycket yr)

Gammal tråd, men jag är nyfiken TS. Var du gravid?? Jag sitter nämligen i din sits nu och undrar... men då jag gjort IVF och tagit hcg tillskott så måste jag vänta med att testa... Därför undrar jag om du kan ge mig lite hopp så länge Drömmer

• Anonym

Jag va ju tyvärr inte det! Men tror ändå det kan vara symptom, så tappa inte hoppet :)

Ajj då det va ju synd. Näe jag ska hålla hoppet lysande tack för svar!

• Anonym

Berätta gärna sen när du vet

Det va inget symtom för mig heller!

• Pluttfamilj

Jag har haft det till och från hela förra graviditeten och även i denna, förra graviditeten gick det så långt att allt svartnade när jag satt på en buss och jag precis lyckades ta mig ut innan jag blev medvetslös. Men jag fick ett tips om stödstrumpor (sådana från apoteket med bra kompression, de lite snyggare har väldigt lite kompression tyvärr) som förebygger och tar bort yrseln. Jag tyckte att det lät konstigt, men jag har testat det en vecka nu och yrseln är som bortblåst! (Alla mina värden i övrigt är bra, men yrsel är ändå vanligt i samband med graviditet). 

www.halsomorsan.blogg.se Gravid och hälsoblogg
Svar på tråden Är yrsel vanligt i tidig graviditet? *orolig* Någon som haft det?