• Anonym (Eld i halsen)

Fråga om halsbränna och illamående !

Hej !
    jag är inte gravid, men har ändå dessa frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på.

Ni som har halsbränna vid graviditeten, när började den ? Tidigt eller sent under graviditeten ? Är det värst på morgonen, närsom eller på kvällen ?

Sedan undrar jag om illamående, ni som har bekymmer med det. Är det värst på morgonen, kvällen eller hela dagen ?

Tacksam för era svar.         

• Svar på tråden Fråga om halsbränna och illamående !
  • Anonym (Eld i halsen)

Ingen som är vaken och vill svara ?

• jessan1

Jag mådde illa dygnet runt de första fyra månaderna och därefter bara ibland. Halsbränna fick jag runt vecka 25 och det är nog inte värre vid någon tidpunkt, det beror mycket på vad jag ätit.

• Anonym (Eld i halsen)

Jessan 1...tack för svar.

Någon mer som vill berätta ?

• sommar123

Är i v 12 nu och har eld i halsen och en bit ner i bröstet men mest på kvällen! Tror dock att det är för att jag kräks en massa. Illamåendet kom i v 7 har jag för mig och är 7 resor värre än jag trodde det skulle vara hahaha Skrattande 

• Anonym

är gravid i v 10 . mår apa nu de säger enl  böcker å sidor på nätet att efter v 12 skall de bli bätter. spytt en gång det var pga av att jag inte åt ngn frukost direkt när ja stigit upp , nu äter ja en gång halv 7 å en runt 9 för att må lite bättre men med illamåendet får man stå ut me. hade halsbränna i början 3 dar men de gav med sig de kom så fort ja stressade lugna ja ner mig så försvann det

• Anonym (Eld i halsen)

Väldigt olika alltså, så man behöver inte vara gravid för att ha dessa symtom heller eller också är man det. Märkte ni det på annat sätt att ni var gravida också, som utebliven mens eller liknande ?

• Afrodite86

min halsbränna började i ca v 12. Illamåendet med kräkningar kom i v 8. Har fortfarande detta och är i v 28. Halsbränna kommer mest numera på kvällen och illamåendet varierar. Innan var det mest på morgon och kväll.
    Min mens uteblev så efter några dagar testade jag å jag var gravid =)

Svar på tråden Fråga om halsbränna och illamående !