• Tomtefar

Vilken religion har mest FEL?

Religion har sällan intresserat mig, men jag vet att det finns religiösa där ute som absolut tror att deras religion är den rätta vägen att gå och leva efter dess religions budskap. Eftersom några av de större världsreligionerna har en snarlik(a) gud(ar) eller levnadsmönster direkt kopplat till varandra så finns det ju trots allt bara en "rätt" väg att gå. Då återstår frågan, vilken religion anser du då är mest fel väg att gå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken religion har mest FEL?
  • MiScHoOo

Alla religioner som avgudar statyer. Annars är Gud en Gud under olika religioner. Och alla världsreligioner har finrensat alla andra religioner. Jag är muslim och min Gud är Allah och det är den yngsta religionen av alla.

• FasterK

Islam utan tvekan. Den mest hatiska, våldsamma, elitistiska, odemokratiska, inskränkta och ojämlika religionen av alla.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • silhuett

Jag svarade hinduismen, men det var ett svårt val Men jag gillar helt enkelt inte deras syn på människor, att man föds in i ett kast, och att vissa människor inte är värda mer än flugor i princip..

• MiScHoOo

Gud vad jag hatar att skriva i iphone. Det jag menade var att islam är den yngsta religionen av all världsreligioner och den har blivit rensad/ förnyad av de andra två stora religioner.

• SkyDark

Islam är inte den yngsta religionen, vad du fått det ifrån vet jag inte Oo

Jag tycker personligen att organiserad religion är obra oavsett form. Vilken tro människor har däremot, där finns inga rätt eller fel, endast personligt tycke och individualism.

• Danitra
    SkyDark skrev 2011-09-09 00:31:40 följande:
    Islam är inte den yngsta religionen, vad du fått det ifrån vet jag inte Oo

Jag tycker personligen att organiserad religion är obra oavsett form. Vilken tro människor har däremot, där finns inga rätt eller fel, endast personligt tycke och individualism.
    Av dom i omröstningen är den väl ändå det?
  • MiScHoOo

Jag håller inte med dig faster om just dina påstående eftersom islam har blivit smutskastad av terrorister som pratar av Guds lag som egentligen inte finns enligt Koranen, men du få ha den syn som du vill. Men bra att lära sig fakta än vara födomsrik

• SkyDark

Ja, av de religioner i omröstningen är Islam yngst, det är helt korrekt.

• Chazz Michael Michaels

Jag avskyr religioner i allmänhet och den som jag personligen känner ligger längst ifrån mig är islam, så den fick min röst.

• Tomtefar
    Danitra skrev 2011-09-09 00:32:46 följande:
    Av dom i omröstningen är den väl ändå det?
    Yes, jag valde bara bland de största världsreligionerna för i modern tid har många religioner blivit förgrenade på olika sätt och under olika omständigheter samt massvis av nya dykt upp som inte har så många anhängare. 
Svar på tråden Vilken religion har mest FEL?