• Anonym (blyg)

Hur ska man visa att man är intresserad?

Hur  visar man att man är intresserad av någon om man är blyg och vill vara lite diskret?

Jag vet att det är ett smart drag att le och kolla på personen... men om man är så pirrig i kroppen och nervös av personens närvaro att man bara ser sur ut då? och knappt vågar se åt personens håll? Och försöker man att le så ser man ut som en... jag vet inte vad... men det ser inte klokt ut. Vad ska man göra då?

• Svar på tråden Hur ska man visa att man är intresserad?
  • Anonym

Det är jättesvårt och jag har också varit där många gånger och som senast i dag där jag varit nära en person under några dagar som jag är så otroligt attraherad av. Men någon situation uppstod aldrig så det blev bara vanligt prat och det var en situation som inte medgav mer än så, tyvärr.

Jag tror dock att oftast så är det så att båda parter känner av när det pirrar - jag hoppas det i alla fall - och att om man verkligen vill något, så verkar hela universum för att det skall bli så.

• Anonym (blyg)
    Anonym skrev 2011-09-09 00:44:45 följande:
    Det är jättesvårt och jag har också varit där många gånger och som senast i dag där jag varit nära en person under några dagar som jag är så otroligt attraherad av. Men någon situation uppstod aldrig så det blev bara vanligt prat och det var en situation som inte medgav mer än så, tyvärr.

Jag tror dock att oftast så är det så att båda parter känner av när det pirrar - jag hoppas det i alla fall - och att om man verkligen vill något, så verkar hela universum för att det skall bli så.
    Men vad ska jag göra då? Jag ser så sur och ointresserad ut... fast jag är ju såklart inte det.... försöker bara ta mig ur situationen då jag känner att jag blir alldeles knäsvag och kämpar med att koncentrera mig och inte staka på rösten eller börja rodna...
  • AppelochParon

Försök inte för mycket. Börja med ett "hej, hur går det?", eller något vanligt som man fråga vid small talk. Undvik negativa samtalsämnen. Och kom ihåg att det kanske inte leder till något mer oberoende om du gör allt rätt eller totalt fel.

Det som är viktigt för att bli omtyckt så är att personen i fråga vet att du lagt märkte till just den personen. Alla som går tyst förbi eller inte ens försöker säga något blir ointressanta med tiden.

• Anonym (blyg)

Jag måste sluta verka så obrydd och sur då.. men hur när hela kroppen blir paralyserad av personens skönhet? Jag kan inte tänka mig våga starta något samtal... och att le så där avslappnat och fint går inte heller då jag blir stel som en pinne och i sätllet ser ut som ett fån

• Anonym (Hon)

Försök hamna i sitiuationer med personen som gör det lätt för dig att "flörta" Eller le... gå ut och ta ett glas vin ??

• Anonym (blyg)
    Anonym (Hon) skrev 2011-09-09 21:25:54 följande:
    Försök hamna i sitiuationer med personen som gör det lätt för dig att "flörta" Eller le... gå ut och ta ett glas vin ??
    Jag tror du har missuppfattat, jag träffar enbart denna person vid ett tillfälle ex. tvättstugan, parkeringsgaraget, arbetsplatsen m,..m. vi har inga bekanta som umgås eller liknande som gör det lätt att träffas någon kväll.
  • Zivah02

Men hon är väl ingen madonna att dyrka utan en vanlig människa som du och jag? Vad är problemet då? Du kan väl pratar med henne om hon är viktig för dig, eller hur? Du verkar ju vara intresserad.

• Anonym (blyg)
    Zivah02 skrev 2011-09-11 19:39:24 följande:

Men hon är väl ingen madonna att dyrka utan en vanlig människa som du och jag? Vad är problemet då? Du kan väl pratar med henne om hon är viktig för dig, eller hur? Du verkar ju vara intresserad.

Jag är en hon och personen jag är intresserad av en han ;) men ja,, jag är blyg och kan inte tänka när jag ser honom.
  • Zivah02

Det kvittar väl om han eller hon. Det är ju ändå samma situation, eller? Är han intresserad då?

• Anonym (blyg)
    Zivah02 skrev 2011-09-11 20:30:15 följande:
    Det kvittar väl om han eller hon. Det är ju ändå samma situation, eller? Är han intresserad då?
    Om han är intresserad? om jag bara visste det... hur ska man veta det...?

Jag kan ju inte visa att jag är intresserad... ser ju bara mest sur ut... kanske man ska häva i sig något innan man ses? ;)
Svar på tråden Hur ska man visa att man är intresserad?