• Ankissen

Mår illa när jag läser i bilen, funkar åksjuketabletter?

Jag pluggar på heltid just nu och skulle egentligen behöva sitta och plugga hela helgen. Mannens brorsdotter har dock fyllt år och vi ska åka 25 mil för att gratulera henne. Jag har som jag ser det två alternativ:
    1. Stanna hemma och plugga. Ett otroligt tråkigt alternativ, som jag körde med hela förra året. Jag vill umgås en del med familjen i år.
    2. Läsa i bilen. Problemet är dock att jag mår så gräsligt illa när jag läser i bilen. Det kommer direkt och jag får inget gjort. Men nu funderade jag över om inte åksjuketabletter kunde funka mot det. Vad tror ni? I så fall kan jag ju följa med, läsa i bilen och allt är frid och fröjd... :) 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Mår illa när jag läser i bilen, funkar åksjuketabletter?
  • sötis mamma

hanna är 11 år och hon är åksjuk och hon tar tableter och har sådana åksjuke band som man kan köpa på ullared men hon kan änndå inte läsa eller göra läxor eller någon ting i bilen

• Neko

Jag kan inte läsa i bilen trots sådana tabletter och åksjukeband... men kan du inte åka tåg eller kanske flyg istället? Där brukar det ju gå bra. Eller så sova i bilen och plugga på natten ^^

• Pyris

Åksjuketabletter brukar man väl bli lite trött av, så då kanske du inte får något gjort iallafall. Bättre och testa seabanden som finns på apoteket.

• Neko

Ja, bra att varna för det, första gången jag tog dem sov jag typ i ett dygn efteråt... ^^

• Ankissen

Jag köpte seabands på apoteket som jag tänkte testa. Det skadar inte, mitt illamående går över ganska snart efter att jag slutat läsa i bilen. Åka tåg är ett alternativ, jag åker gratis eftersom jag åker på ett kort till universitetet varje dag i samma riktning, men jag vill ju liksom åka med min familj. Tja, jag testar banden och om de inte funkar får jag väl sova lite i bilen och sen plugga på natten när jag kommer hem, som du skrev Neko. Törs inte testa tabletterna om man blir så himla trött av dem. Jag måste ju plugga på söndagen med och vill inte riskera att behöva sova hela dagen då... ;)

• Cloudberry

Läste att du mådde illa av att läsa bibeln och det ville jag helt klart hålla med om, sen läste jag rätt och ja åksjukepiller fungerar.

• Pyris
    Cloudberry skrev 2011-09-09 16:25:28 följande:
    Läste att du mådde illa av att läsa bibeln och det ville jag helt klart hålla med om, sen läste jag rätt och ja åksjukepiller fungerar.
    He he he
  • Ankissen

Hihi, idag gjorde vi vår resa, typ 25 mil åt varje håll. Och  jag hade mina seabands på mig hela vägen både dit och hem, och tro det eller ej, jag kunde läsa!!! Det har aldrig hänt förr!  Dessa små armbandhar ju revolutionerat mitt liv! :) Hihi!

Svar på tråden Mår illa när jag läser i bilen, funkar åksjuketabletter?