• Ankissen

Mår illa när jag läser i bilen, funkar åksjuketabletter?

Jag pluggar på heltid just nu och skulle egentligen behöva sitta och plugga hela helgen. Mannens brorsdotter har dock fyllt år och vi ska åka 25 mil för att gratulera henne. Jag har som jag ser det två alternativ:
    1. Stanna hemma och plugga. Ett otroligt tråkigt alternativ, som jag körde med hela förra året. Jag vill umgås en del med familjen i år.
    2. Läsa i bilen. Problemet är dock att jag mår så gräsligt illa när jag läser i bilen. Det kommer direkt och jag får inget gjort. Men nu funderade jag över om inte åksjuketabletter kunde funka mot det. Vad tror ni? I så fall kan jag ju följa med, läsa i bilen och allt är frid och fröjd... :) 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Mår illa när jag läser i bilen, funkar åksjuketabletter?
  • sötis mamma

hanna är 11 år och hon är åksjuk och hon tar tableter och har sådana åksjuke band som man kan köpa på ullared men hon kan änndå inte läsa eller göra läxor eller någon ting i bilen

• Neko

Jag kan inte läsa i bilen trots sådana tabletter och åksjukeband... men kan du inte åka tåg eller kanske flyg istället? Där brukar det ju gå bra. Eller så sova i bilen och plugga på natten ^^

• Pyris

Åksjuketabletter brukar man väl bli lite trött av, så då kanske du inte får något gjort iallafall. Bättre och testa seabanden som finns på apoteket.

• Neko

Ja, bra att varna för det, första gången jag tog dem sov jag typ i ett dygn efteråt... ^^

• Ankissen