• linneaja

nipplepiercing?

Hej!
    Jag är gravid nu va och det slog mej plötsligt hur det fungerar med ammningen när man har haft en piercing i bröstvårtan? :o Jag tog den när jag var 16/17 och tog ut den när jag va 19 är nu 21 och den har inte riktigt läkt. Jag kan trycka ut var från båda hållen med några dagars mellanrum och det luktar inte jättegott faktiskt. Stackars bebis tänker jag. Hur blir det när mjölken ska rinna ut? :o någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden nipplepiercing?
  • novazoot

jag har haft piercings (fram tills innan förlossningen för 3 v sen)  i båda mina bröstvårtor och det går sååå bra att amma ändå. 
     på det ena bröstet rinner det dock ur alla tre hål så att säga men mitt barn äter utan problem. 

är det var som kommer ut nr du trycker låter det som om du har en infektion.  gå till din piercare eller doktor och kolla upp det isf. och du är säker på att det du kan trycka ut som inte luktar så gott inte bara är de hudavlagringar som blir där i hålet där ditt smycke satt?

• linneaja

haha.. kan man räkna med mycket spill då efter som det kommer från alla håll o kanter när man ammar? :)
    jag vet inte om det är var eller hudavlagringar... men det är vitt, fast och luktar lite "ruttet". usch vad äckligt det lät... kanske borde kika på det! men jag har ju haft det så länge tänker jag.. det kanske bara aldrig kommer läka lixom så det kommer vara så för alltid. hm, jag kollar läget hos en läkare!

• molly01

Har samma "problem" som dig TS. Det är 11 år sedan jag tog ut min pircing och det är sekret som kommer ut. Inget farligt för oss, men känns ju inte helt ok och amma med tanke på doft och så, ska själv ta upp det med bm nästa vecka. 

• linneaja
    molly01 skrev 2011-09-11 19:05:19 följande:
    Har samma "problem" som dig TS. Det är 11 år sedan jag tog ut min pircing och det är sekret som kommer ut. Inget farligt för oss, men känns ju inte helt ok och amma med tanke på doft och så, ska själv ta upp det med bm nästa vecka. 

vad säger bm? :)
  • fiamedkakorna

Hej, har ammat två barn. Endast tagit ut percingen i bröstvårtan när vi åkt in på förlossningen. Inte haft några problem alls och det fungerar finfint att amma efteråt :)

Svar på tråden nipplepiercing?