• Bellss

15 veckor kattunge ammar fortfarande.

Min kattunge på 15 veckor ammar fortfarande.
    Jag undrar om det är normalt eller ska jag försöka vänja av honom?
    Sen undrar jag om mjölken försvinner vare sig han ammar eller om mamman fortsätter producera sålänge han äter?

• Svar på tråden 15 veckor kattunge ammar fortfarande.
  • viseversa

tror inte du ska lägga dig i. Mamman vet nog vad hon gör. Hur överlever katter i naturen då? jag menar när ingen människa lägger sig i och avvänjer ungarna?

• Bellss

Okej tack för ditt svar:) Det vet jag inte, var därför jag undrade.
    Hon uppmanar ju honom till det och vill hela tiden att han ska göra det och vad jag har hört så är det ju inte dåligt att amma på nåt sätt.

Tänkte om det var på samma sätt som människor men tydligen inte så då låter jag honom fortsätta då alltså.

• Plutteli

Det är på samma sätt som med människor, så länge ungarna diar bildas mjölk och om mamman gillar det och ungen lika så så låt dem hållas. Visar mamman på att hon inte vill så kan du ju däremot hjälpa till att försöka hålla honom borta ifall han ska på och dia, men som läget är nu behöver du inte göra nått!

• Bellss

Okej =) Då ska jag hålla koll så hon är med på det också annars får jag hålla honom borta då.

• Majsan70

Jag säger som de andra...de sköter det där själva.  Min 15 veckors kille diar fortfarande ibland när mamma tillåter. Min nu 9 månader gamla tjej diade sin mamma tills hon var säkert 5 månader gammal. Myyysigt ju!
    När mamma inte vill längre så kommer hon ssäga ifrån..precis som de uppfostrar i andra saker.

Svar på tråden 15 veckor kattunge ammar fortfarande.