• Anna C

Vilken pipmugg använder ni till en 5-månaders?

Min son på 5 månader älskar mat! Jätteroligt. Han äter riktig mat både till lunch och kvällsmat nu som hel måltid. Däremot vet jag inte hur jag ska få i honom vatten :) Liten nappflaska och pipmugg av märke Mam har jag provat. Både med och utan lilla gummigrejen som gör att den är spillfri.

Hur gjorde ni med dricka till måltid? 

• Svar på tråden Vilken pipmugg använder ni till en 5-månaders?
  • La Lola

Hedda lärde sig aldrig dricka ut pipmugg som bebis o ratade vatten i flaska så hon drack ur ett vanligt plastglas.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • principessan

vi hade vanligt glas i början.. sen när han verkade vilja dricka själv köpte jag en pipmugg utan handtag på maxi och tog bort droppstoppet.

• ss24

MAM Learn to drink cup är suverän tycker jag. Tog bort droppstoppet till att börja med så att h*n förstod att det kom vatten ur muggen.

• Dr Mupp

Vanligt plastglas. Däremot serverar vi välling i Avent pipmugg men det var ju betydligt senare.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • 071001

Siri drack ur nappflaska till en början sen hade vi nån mam-historia som läckte men vatten fick hon i sgi.

• Mumin80
    http://www.littlekidscorner.se/sv/product/3161/Tommee-Tippee-Explora-First-Sips-BPA-Fri

Denna har vi använt sedan dottern var ca 4 månader. Det tog ett litet tag innan hon fattade, men inte så länge. Den är garanterat spillfri, tål att kastas, tappas, slås med etc. Lätt att hålla i även för ett litet barn. Dottern (nu 22 mån) har fortfarande en sån, och har tack vare muggen vant sig vid fri tillgång till vatten. Det har aldrig varit något problem att låta henne ha den och leka med den. Hon har den faktiskt även på natten, och vi har aldrig haft problem med läckage. 
Svar på tråden Vilken pipmugg använder ni till en 5-månaders?