Missfall vecka 12 :(
Känner att jag måste skriva av mig, annars vet jag inte hur jag kommer att fixa mig igenom detta.
Jag och min sambo plussade i slutet av juli och var enormt lyckliga, äntligen skulle vår efterlängtade komma efter ett års försök att bli med barn. Det var så roligt, fast jag inte tog ut så mycket i förskott.
När jag passerade vecka 11 som var drygt för 2 veckor sen så kände jag att jag faktiskt kunde börja glädjas åt allt och jag var så lycklig, så obeskrivligt lycklig. Tills igår. Jag hade ont i magen hela dagen igår, inte det normala onda som jag haft när livmodern har töjt ut sig, utan mer mensvärk ont och det onda gav inte med sig utan blev bara värre. På kvällen runt 18 så såg jag en blödning i trosorna och bloddroppar som kom i toalettstolen. Jag ville inte tänka det värst, fast mitt hjärta var på högvarv då och kändes i halsen nästan. Jag intalade mig att det bara var en liten "vanlig" blödning som man kan ha. Jag ringde sjukhuset, dom sa åt mig att åka in, vilket jag gjorde.
Jag kom in rätt så snabbt och vid ca: 23:30 inatt så gjordes ett ultraljud där dom såg att fostret var dött, dom hittade inget hjärtljud och dom kunde se en början till missfall. Vid den tiden stannade hela min värld upp, alla drömmar och allt jag hade tänkt mig bara försvann. Efter att ha konstaterat missfall så pratade jag med barnmorskan inatt, fick med mig smärtstillande hem och dom sa att kroppen kommer att sköta det mesta hemma. Jag känner mig så tom nu och vet inte vart jag ska ta vägen. Mina tankar finns knappt, jag orkar just nu bara öppna ögonen sen kommer det över mig hela tiden. Gråten finns där hela tiden och alla tankar. Jag är så rädd för allt just nu, rädd för blödningar som jag vet kommer att fortsätta och bli mer intensiva, kroppern kommer att stötta ut fostret. Jag vet inte ens om jag vågar hoppas på att bli gravid igen, och när jag tänker på det så känner jag mig så skyldig på ett sätt :( Att jag inte får lov att tänka så nu. Hoppas någon kan förstå mig därute och känner igen sig själv.
Stor Kram till dig