Kan man färga håret mörkrött och sedan färga över det med svart (mörkbrun) och det inte blir bra?
På slingat ljusblont hår.
På slingat ljusblont hår.
Det borde ju bli bra, dock kommer du ändå få färgskiftningar iom att du har slingat hår innan. Jag hade slingor, färgade mörkbrunt och fick typ lite ljusare bruna slingor då på köpet liksom :)
Ja, det gör inget. Grejen är att jag inte kan bestämma mig för om det ska bli rött eller svart/mörkbrunt. Så jag tänkte att jag skulle satsa på rött först och går det åt helvete så färgar jag över med svart. Tror inte man kan färga svart direkt från det ljusa jag har för den delen heller.
Nej det blir kanske inte helt svart på en gång :)
fast gör inte som jag gjorde för många år sedan...hade under många många år haft jätte rött hår, tröttnade och drog i svart!
Nu får jag dras med det svarta, vill ha tillbaka mitt röda....har håret nedanför midjan så jag vill heller inte avfärga, med tanke på att det kan bli förstört...
jag kan lova... om du färgar rött och inte blir nöjd då kan du alltid färga över med svart eller mörkbrunt.. tror inte ens att dina slingor kommer att slå igenom inte på det svarta iallafall.... kanske inte ens på det röda beroende på vilken röd du använder...
har färgat både rött och svart ett otal gånger och färgat mitt röda svart utan några som helst problem...
men hur sjutton får du ett svart hår till rött....?
Avfärgning måste va det enda som funkar eller?
jag har färgat rött till svart....
men min frisör lyckades få mitt svarta till blont :) men har en underbar frisör oxå.....
Varför ta mörkbrun om det är svart du vill ha? Ta svart det kommer täcka allt även slingeffekter Det är bara det att det är skitjobbigt om du inte vill ha det längre, svårt att färga tillbaka från svart men det vet du väl.