• Persemona

Var skall vi flytta? Runt om Göteborg?

Var skall vi flytta? Trivs jättebra i Mölndal, men saknar trädgård då vi bor i lägenhet.

Letar boende, men hittar inget som matchar våra önskemål. Dessutom känns det svårt att flytta till en nästan okänd plats, men ändå tillräckligt känd för att ha fördomar då jag är uppväxt här.

Radhus, egen trädgård, minst 2-3 rok, mycket barn, gångavstånd till centrum av orten, natur, allmänna ytor i området t.ex. lekplats, odlingsmöjlighet.

Alla önskemål  behöver inte stämma.

Svåraste av alla budgeten. Runt miljonen. 

• Svar på tråden Var skall vi flytta? Runt om Göteborg?
  • Persemona
    Linda1976 skrev 2011-09-09 21:14:09 följande:
    Radhus för miljonen finns nog ingenstans i närheten av Göteborg. 
    Jodå vi har varit på visningar! Hade det varit lätt hade jag inte frågat om tips!
  • Linda1976

Vilka områden då? Vi bor också i Mölndal, och jag kan inte tänka mig ett enda ställe med de priserna för radhus. Jag menar 2rumslgh i Tuve kostar 800 000:-

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • evil eye

Jag skulle säga Sävedalen, här är kanon att bo med barn! Men tyvärr får du inget radhus för miljonen här, dom flesta ligger runt 2,5 miljoner...

• Jackie85

Vi köpte nyligen ett radhus i Nol för 1,2 milj. Nol ligger i Ale och tar ca 25 min med bil i dagsläget. Nya E45 byggs för tillfället, men när den är klar och pendeln börjar köra nästa år så beräknas det vara 20 min till Gbg centrum och max 15 min med pendeln.

• Persemona
    Linda1976 skrev 2011-09-09 21:17:39 följande:
    Vilka områden då? Vi bor också i Mölndal, och jag kan inte tänka mig ett enda ställe med de priserna för radhus. Jag menar 2rumslgh i Tuve kostar 800 000:-
    Kungälv, rävlanda, bollebygd m.m. Vill alltså inte bo i Göteborg. Det behöver heller inte vara friköpt. Bostadsrätter går bra och i nödfall hyresrätt. Trädgård och område är viktigast. 
  • Persemona
    Jackie85 skrev 2011-09-09 21:21:11 följande:
    Vi köpte nyligen ett radhus i Nol för 1,2 milj. Nol ligger i Ale och tar ca 25 min med bil i dagsläget. Nya E45 byggs för tillfället, men när den är klar och pendeln börjar köra nästa år så beräknas det vara 20 min till Gbg centrum och max 15 min med pendeln.
    Ja det är även ett område vi kikat på. Har ni flyttat in? Vad tror ni? Kommer ni därifrån sen innan? Finns det någon natur?
  • Linda1976
    Persemona skrev 2011-09-09 21:21:45 följande:
    Kungälv, rävlanda, bollebygd m.m. Vill alltså inte bo i Göteborg. Det behöver heller inte vara friköpt. Bostadsrätter går bra och i nödfall hyresrätt. Trädgård och område är viktigast. 
    Ok... men då måste det väl vara riktigt sunkiga radhus? Ett ok radhus i storlek runt 100-120 kvm någorlunda fräscht finns väl inte för 1 mille? *skeptisk*
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Persemona
    Linda1976 skrev 2011-09-09 21:24:25 följande:
    Ok... men då måste det väl vara riktigt sunkiga radhus? Ett ok radhus i storlek runt 100-120 kvm någorlunda fräscht finns väl inte för 1 mille? *skeptisk*
    Sunkigt gör ju inte så mycket om området är rätt, det går ju att fixa. Storlek spelar mindre roll för mig, som sagt 2-3 rok är lagom för oss. De vi tittat på har dock varit fräscha, lite under 100 kvm. Ett vi kikade på i Rävlanda var 60 kvm, men hade en övervåning som hade snedtak och kunde därför inte tas med i ytan med var på 4 rok. Man får leta, som sagt hade det varit lätt så hade det inte varit ett problem. 
Svar på tråden Var skall vi flytta? Runt om Göteborg?