Finns det någon som jobbar i hemtjänsten utan utbildning?
Vad tjänar ni?
Vad tjänar ni?
109 vanligt +12 kr på kvällar efter 19 + 48 på helger men jag är bara timvikarie
HannaNL: Och du har ingen utbildning? Vad får du ut som mest i månaden?
timvikarie med 97 kr/h utan ob.. fick 17900 den här månaden efter skatt:)
Nej jag gick hotell och restaurang . Har inte jobbat så mycket att jag får ut så mycket pengar jobbar bara lite extra på kvällar och helger då jag har en son på snart 1 år och kan bara jobba när jag har barnvakt för han går inte på dagis
124 kr /h sem. Ersättning inräknat, men sen är det kväll/helg/natt ob! Jag har bara erfarenhet.
Oj sorry såg att det var hemtjänst, jobbar på äldreboende nu. Men när jag var timmis på hemtjänst tjänade jag 103 kr/h ungefär
jobbar också inom hemtjänsten utan utbildning, tjänar 95 kr/tim + ob helger och kvällar
103 kr/h utan annan ersättning så som ob, övertid och semesterersättning. Ersättningarna har jag ingen koll på.
Ser att tråden har ett par veckor på nacken men jag svarar ändå. Gick handel på gymnasiet, jobbar nu som timvikarie inom hemtjänsten & tjänar 112kr/h inkl. semesterersättning. Helt okej för att inte ha utbildning tycker jag.
hej
vad gör man med hemtjänst ?
kan ni prata i detaljer?
tack
hej
kan man hitta jobb utan utbildning? och var ska man gå om vill söka detta jobb?
Kan jag jobbar i hemtjänsten utan utbildning
Kan jag jobbar i hemtjänsten utan utbildning
Det beror lite på i vilken kommun du ska jobba, samt om det är inom privat eller kommunal regi. Olika kommuner och företag har olika regler. På mitt jobb kan du jobba som vikarie/"timmis" utan utbildning, men för att bli tillsvidareanställd ska du ha utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet på gymnasiet.
Det är privat utförare i Uppsala jag pratar om.