• skorpion78

Finns det någon som jobbar i hemtjänsten utan utbildning?

Vad tjänar ni?

• Svar på tråden Finns det någon som jobbar i hemtjänsten utan utbildning?
  • HannaNL

109 vanligt +12 kr på kvällar efter 19 + 48 på helger men jag är bara timvikarie

• skorpion78

HannaNL: Och du har ingen utbildning? Vad får du ut som mest i månaden?

• HannaNL

Nej jag gick hotell och restaurang . Har inte jobbat så mycket att jag får ut så mycket pengar jobbar bara lite extra på kvällar och helger då jag har en son på snart 1 år och kan bara jobba när jag har barnvakt för han går inte på dagis

• FredrikaH

124 kr /h sem. Ersättning inräknat, men sen är det kväll/helg/natt ob! Jag har bara erfarenhet.

• FredrikaH

Oj sorry såg att det var hemtjänst, jobbar på äldreboende nu. Men när jag var timmis på hemtjänst tjänade jag 103 kr/h ungefär

• silovop

jobbar också inom hemtjänsten utan utbildning, tjänar 95 kr/tim + ob helger och kvällar

• misplacedname

103 kr/h utan annan ersättning så som ob, övertid och semesterersättning. Ersättningarna har jag ingen koll på.

• Emeliie89

Ser att tråden har ett par veckor på nacken men jag svarar ändå. Gick handel på gymnasiet, jobbar nu som timvikarie inom hemtjänsten & tjänar 112kr/h inkl. semesterersättning. Helt okej för att inte ha utbildning tycker jag.

• tam01

hej
     vad gör man med hemtjänst ?
    kan ni prata i detaljer?
    tack 

• H2O Mineral
    tam01 skrev 2013-11-23 23:49:37 följande:
    hej
     vad gör man med hemtjänst ?
    kan ni prata i detaljer?
    tack 
    I hemtjänsten hjälper man personer med att klarar det vardagliga i livet samt ger medicin. Ibland kan även städning och handling ingå. 

• tam01

hej
    kan man hitta jobb utan utbildning? och var ska man gå om vill söka detta jobb?

• Mantrasina
    Vana skrev 2016-09-17 13:35:15 följande:

Kan jag jobbar i hemtjänsten utan utbildning

Det beror lite på i vilken kommun du ska jobba, samt om det är inom privat eller kommunal regi. Olika kommuner och företag har olika regler. På mitt jobb kan du jobba som vikarie/"timmis" utan utbildning, men för att bli tillsvidareanställd ska du ha utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet på gymnasiet.

Det är privat utförare i Uppsala jag pratar om.

Svar på tråden Finns det någon som jobbar i hemtjänsten utan utbildning?