• 1978nettan

sa ditt barn mamma eller pappa först?

det finns ju skrock som säger: om ditt barn säger pappa först så blir nästa barn en pojke o tvärtom. jag bara undrar hur det varit för er?
    min son sa pappa först o nu e jag gravid o fick reda på att vi ska få en pojke. så i mitt fall stämde det ialla fall

• Svar på tråden sa ditt barn mamma eller pappa först?
  • Aangiee

jag måste säga att jag inte ser någon som helst logik i att det första barnet ''förutsäger'' vilket kön nästa barn får genom att säga mamma / pappa först...
    men det KAN ju vara sant, om det är det- hoppas jag min son säger mamma(ordentligt) först hihihi

oj, min första mening låter lite... nedtryckande... men det var absolut inte min mening ts- ta inte illa upp

• 1978nettan

ingen fara. jag tror inte så mycket skrock heller men tycker det e väldigt kul ändå

• Knytets mamma

vår förra BVC-tant sa att det var lättare för barnen att säga pa pa -ljud och därav så brukar det komma först. Och Claras mamma-ljud var inte riktigt lika tydligt som hennes pappa-ljud. Så får nog säga att det var pappa hon sa först.

• marie79

Måste bara fråga då, vad händer när barnets första ord är vovve??? Nä skämt åsido min älstas första ord var faktiskt vovve eftersom vi då hade en labbetik som hon älskade.

• marie79

Jag kan ju tillägga att vår andra inte var en labbe valp utan en söt liten flicka.

• 1978nettan

ja i så fall skulle vi fått en lampa för izaks första ord var lampa

• listo

Nja, Hanna sa "pappa" först, och nu väntar jag tvillingflickor

• AasaC

Jag har hört precis tvärtom ... om barnet säger pappa först, så blir nästa en flicka och tvärtom.
    Hur som helst, så sa vår son pappa först och andra barnet blev en flicka.

• disel

vår son säger mamma.. kan inte säga pappa än, fast han är 17 månader. ALLA är mamma, fast med olika tonlägen

• Carin66

Emelie säger pa-pa nästan hela tiden, det spelar ingen roll vem som byter på henne...vi är pa-pa allihopa =) men jag tränar för fullt med ma-ma =) ( jag måste ju försöka iallafall ) =)

• Micaela

Nova sa pappa först, får väl se om nästan barn blir en pojke då.

• Coursell

Oliver sa mamma först, sedan kom Nathalie. Hon sa pappa först och nu får vi väl se om myten stämmer då

• Xtinaa

Denises första ord var mamma,
    drygt 1 år efter det anlände hennes lillasyster Nicole
    Nicoles första ord var också mamma,
    7½ år efter det kom Melina

Svar på tråden sa ditt barn mamma eller pappa först?