• Anonym (trött)

Vad gör ni en dag som denna? (Lördag)

Vad gör ni när ni är lediga och inte har något som MÅSTE göras?

Detta är inte en fråga till de som har barn, ni kommer ju tjata på allt vad ni gör med barnen.

Vad gör ni som är i ett samboförhållande?

Ni går upp när ni nu vaknar, äter frukost, sen då?? (inte städa eller någon renovering nu)

Så jäkla tråkigt allting är

• Svar på tråden Vad gör ni en dag som denna? (Lördag)
  • misplacedname

Haha, vi ska städa och sen antagligen åka ut till sambons föräldrar som har hästar så jag får rida! Hade egentligen tänkt åka in till stan och handla kläder till sambon, men han tänkte väl om när han kom på att det kostar pengar...

• Bedhead

Om jag INTE hade barn skulle jag spendera första hälften i sängen med en bra bok eller TV-serie. Sambon för göra vad han vill, bara han inte stör.

Lite senare skulle jag masa mig ur mysbyxorna och jag gå på stan med några kompisar, fika och kolla i affärer. Sedan skulle gå och äta på etiopisk restaurang (favorit), Sedan mätt och belåten rulla hemåt. 

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Girlinthecity

Tar promenader, hälsar på eller bjuder hem vänner eller familj, går på bio, går ut och äter, går på stan, sätta sig på en uteservering och fika eller ta en öl/drink, gå på museum eller utställningar, träna, åka till en ny plats... Finns ju tusentals saker att göra.

• Anonym (shoppa!)

Vi ska ut och shoppa. Min man behöver en ny garderob eftersom det finns mindre av honom nu än tidigare. Vi ska grilla. Det gäller att passa på att njuta av det sista av sommaren. Det blir även en skogspromenad med fotografering. Och ett pass på gymmet. Sedan har nog den här dagen gått.

• Nyfiken gul

Här där vi bor är det marknad i staden så vi ska åka in och glo på folk, äta sockervadd och köpa en massa onödiga saker!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Bedhead
    Bedhead skrev 2011-09-10 10:31:29 följande:
    Om jag INTE hade barn skulle jag spendera första hälften i sängen med en bra bok eller TV-serie. Sambon för göra vad han vill, bara han inte stör.

Lite senare skulle jag masa mig ur mysbyxorna och jag gå på stan med några kompisar, fika och kolla i affärer. Sedan skulle gå och äta på etiopisk restaurang (favorit), Sedan mätt och belåten rulla hemåt. 

Eftersom jag i verkligheten har barn ska jag istället gå på allsång med Supersnällasilversara.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Landslide

Vi ska ut och plocka svamp med hundarna. Roligt!

• Anonym (Gammal?)

Jag löser melodikrysset och sen ska jag sy gardiner och ett gosedjur till en kompis dotter. Visst låter det som att jag vore pensionär? Jag är "bara" 29 :D

• Anonym

Om man räknar bort de helgerna som sambon jobbar och ser till en vanlig lördag då han är ledig.
    Vi brukar äta en mysig frukost. Brukar köpa bröd på något konditori. Vanligtvis kollar vi på någon serie till frukosten. Sen tar vi en promenad, kanske går lite i stan och tar en fika, går hem till någon eller bjuder hit någon.
    Om det är fint väder åker vi ibland ut till skogen eller stranden och promenerar lite där.
    Det beror lite på vilken årstid det är.
    Är det sommar kanske vi tar en picknick i parken eller grillar.
    Är det vinter blir det lite mer mys inomhus med film.
    Och så får man passa på att duscha och bada tillsammans när man faktiskt har tid till det Flört

Om det är marknad i närheten så kanske vi åker dit.
    Om jag tjatar lite så åker vi och tittar på hundar/hundvalpar hos uppfödare <3

• Sapato

Förra Lördagen var jag sambo och barnledig nästan hela dagen så då njöt jag.

Gick runt på stan själv i flera timmar, shoppade, kollade folk osv.
    Sen mötte jag upp en kompis för lunch och fika efter det strosade jag runt på stan igen.

Förra Söndagen var jag och sambon barnlediga några timmar och då gick vi åter på stan och kollade kläder och inredning.
    Lunchade på en mysig restaurang..

Svar på tråden Vad gör ni en dag som denna? (Lördag)