• Shrist­iM
    Äldre 10 Sep 10:30
    57327 visningar
    68 svar
    68
    57327

    Någon som känner igen sig, ont under vänster bröst/revbensslutet

    Usch vad det är svårt att sätta rubrik på detta.

    Jag väntar iaf mit tredje barn och har haft samma problem genom alla graviditeterna. Jag har en punkt under vänstra bröstet, precis i revbenskanten som gör såååå ont. Det är precis som om muskel/nerver eller vävnad töjs ut och (nästan) oavsett vad jag gör så värker det konstant. Jag blir galen!
    Ungefär vid samma ställe fast på ryggen känns det lika dant.

    Det bästa är om man är uppe och rör på sig hela tiden eller ligger på något spec. sätt.

    Jag sover skitdåligt och vaknar av att jag har ont, vilket resulterar i huvudvärk och trötthet... 

    Är det någon som känner igen sig? Som kanske tom. vet vad det är eller vad man kan göra åt det? Min BM känner inte till det och inte de desförinnan (som jag haft under de andra 2 grav. iheller) . Så mina förhoppningar är inte stora om att få ett svar här, men hoppas hoppas! Vill verkligen inte gå 3 månader till och "lida"

  • Svar på tråden Någon som känner igen sig, ont under vänster bröst/revbensslutet
  • Äldre 10 Sep 11:17
    #1

    Har samma problem och detta är också mitt tredje barn. Men vet tyvärr inte heller vad de är. Bm säger att de är bebisen som trycker där men de tror inte jag.

  • Shrist­iM
    Äldre 10 Sep 11:46
    #2

    Nej, det tror inte jag alls iheller. Låter inte logiskt då bäbisen ff har så mycket plats och jag har konstant ont

  • Shrist­iM
    Äldre 10 Sep 14:20
    #3

    Är vi verkligen så udda Melissasmamsi? Ingen som känner igen sig?

  • Äldre 10 Sep 14:24
    #4

    Så hade jag det med, min bm sa att det är magsäcken som kläms åt som gör att det känns så

  • Äldre 10 Sep 14:30
    #5

    Jag har liknande på högra sidan. Men jag har något strul med ryggen på högra sidan också efter många år som kassörska på ICA. När jag får riktigt ont så sprider det liksom ut sig till armen så den nästan domnar av. :S... Så jag antar att det beror på det. Om det är samma som du har är väl tveksamt, men beskrivningen av smärtan är liknande. Finns t.ex. väldigt få ställningar då jag ligger ner som fungerar, och sitta upp en längre stund har jag inte kunnat sedan tredje månaden ungefär. När jag frågade barnmorskan första gången så svarade hon bara att jag inte borde ha ont där då det är för högt upp, och så började hon prata om något annat, andra gången så sa hon att hon inte visste varför, inte mycket till hjälp liksom :P

  • Shrist­iM
    Äldre 10 Sep 14:56
    #6

    Det  är så frustrerande. Man vill ju bara kunna mysa och känna sig härligt gravid, inte ha ont och tråkig

  • Äldre 10 Sep 17:01
    #7

    Jag har exakt samma som dig TS! BM sa till mig under förra graviditeten att det var som ett "skavsår" på insidan. Att bebisen ligger och skaver där på något sätt =S .... Vet inte om jag ska tro på det men ont gör det och jobbigt är det! Det här är min tredje graviditet och just nu är jag bara i v.22 så jag tycker att det verkar lite ologiskt att få ett skavsår där så här tidigt eftersom bebisen rör sig hela tiden...

  • Äldre 10 Sep 20:16
    #8

    Ja konstigt. De borde finnas en bättre förklaring .

  • Shrist­iM
    Äldre 11 Sep 08:05
    #9

    Julia08: Jag tror inte på skrapsår jag heller. Jag tror mer att det är nervtrådar som tänjs ut eller muskel. Men oavsett vad det är så håller jag på att bli galen.
    Jag går idag in i v.28 och vet fasiken inte hur jag ska orka jobba 2½ månad till. Det är en pina att sitta. Just nu går jag omkring som en vattenfylld ballong, är slivrädd att någon ska peta på mig för jag kommer att explodera och bara gråta. Jag vill ju bara kunna njuta och må mysigt... Blääääääääää... förlåt!!!

  • Äldre 11 Sep 09:22
    #10

    Hejsan!
    jag har precis samma fast på högra sidan, både fram under vid nedersta revbenet och "rakt igenom" på ryggen. hade lika i min förra graviditet... i ryggen är det som en värkande ilade känsla på nått obehagligt sätt..svårt att sätta ord på känslan. fram är det mer som en värkande,strammande känsla och ibland nästan som stötar,öm å konstig känsel på huden är det vid området också. Det enda som hjälper är att jag ligger ner med jämna mellanrum då det blir värre ju längre jag sitter å står.
    Jag har bara kunnat uppfatta när jag sökt på det att det är nerver som kommer ikläm då alla organ trycks undan, det tror min Bm också och det känns som en naturlig förklaring =).. men jobbigt är det!

    Tror att det börjat  bli lite lättre nu,  är i v30..känns fortfarande mycket fram men lite bättre i ryggen upplever jag då jag iaf klarar av att åka bil in till stan 3 mil utan att krevera. vad jag minns så var det så förra grav också att det lättade mot slutet.

    Hur har det varit dina tidigare graviditeterTS? har det avtagit mot slutet då? 

    kan iåf tänka mig att det är olika beroende på hur organen fortsätts trycksa undan.. om det nu är det dvs.

    du är iaf inte ensam och känns lite skönt att veta att jag inte är det heller..=)   {#emotions_dlg.flower}

           

Svar på tråden Någon som känner igen sig, ont under vänster bröst/revbensslutet