• Bebis sugen

Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?

Som rubriken lyder. Undrar också hur vanligt det är att den blir väldigt försenad? Hur många sprutor är vanligast att man måste ta? Ska på vul dag 10.

• Svar på tråden Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?
  • Hjärtefröjd

Nu äter man ju inte puregon, men ändå.

Jag fick jättesen ÄL när jag sprutade med puregon, typ dag 19.

• Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-11 20:08:40 följande:
    Nu äter man ju inte puregon, men ändå.

Jag fick jättesen ÄL när jag sprutade med puregon, typ dag 19.

Oj jag skrev fel ;)

Hur tog  du dina sprutor? Hur många vul fick du göra?

Mkt tacksam för svar!   
  • halford

Hej!

Jag har använt Puregon och det var 11 dar för mig och på dag 9 hade jag VUL.
    Jag hade ganska hög dos men det är för att jag är lite äldre, över 40...

• Hjärtefröjd
    Bebis sugen skrev 2011-09-11 20:14:35 följande:
    Oj jag skrev fel ;)

Hur tog  du dina sprutor? Hur många vul fick du göra?

Mkt tacksam för svar!   
    Jag sprutade puregon med låg dos (kanske 75-100 ie) inför en insemination under kanske 14 dagar. Under den tiden gjorde jag 5-6 VUL.

När vi gjorde IVF sprutande jag med högre dos (175 ie) Gonal-F under 10 dagar. Under den tiden gjorde jag bara 2 VUL.
  • Bebis sugen

Jag ska använda dosen 75, börja på dag mens dag 3. Låter det vettigt?
     Lite orolig då jag ska åka bort  på dag 25 i 5 dagar. Hoppas det inte kör ihop sig att jag måste på vul under den tiden. Dvs jag önskar att jag fått äl innan dag 25!

Vad tror ni om detta? :) 

• halford

Jo men det tror jag att du hinner med.
    Jag hade ju bara 11 dar och jag fick 300IE första dagarna, sen efter blodprovet fick jag 375IE.. så det var rätt hög dos det ;)
    Jag fick ut 5 ägg på det, så det var inte så många.. bara 1 blev ett embryo.

• Hjärtefröjd

Bebis sugen: Ska ni göra IVF med så låg dos som 75 ie? Jag sitter i mobilen så jag kan inte se i vilken kategori din tråd är placerad i...

• Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-13 08:56:42 följande:
    Bebis sugen: Ska ni göra IVF med så låg dos som 75 ie? Jag sitter i mobilen så jag kan inte se i vilken kategori din tråd är placerad i...
    Vi ska inte göra IVF. Har ätit pergotime utan resultat och nu ska jag få pröva sprutor och i form av gonal-f fick jag veta igår.

Får ingen egen ägglossning. 

Hur ofta är det vanligt att man kollar med vul, varrannan/tredje dag? Eller mer sällan? Visst det beror ju såklart hur man reagerar på sprutorna :) Men generellt.  
  • Bebis sugen

Vul dag 10 visade bara små äggbåsor. Ska dit dag 14 . 
    Känns som det kommer skita sig med sprutorna också :(

När fick ni äl som har tagit sprutor?

Svar på tråden Vilken dag fick ni ägglossning med puregon?