• Imasy

Antagning.se - Ris eller ros?

Har loggat in på antagning.se och jag måste säga att jag blev besviken. Superkrånglig sökfunktion och jag kan inte ens hitta de kurser jag tänkt söka.

Finns ingen sökruta och vet du inte i vilken grupp din kurs finns i får du leta ihjäl dig. Dessutom så får man bara upp max 100 alternativ, dock visas bara 20 åt gången.

Så näe, den får en stor risbuske av mig. 

• Svar på tråden Antagning.se - Ris eller ros?
  • Kattdamen

Eh, det finns ingen sådan sida.

• Vroooooom
    Kattdamen skrev 2011-09-11 13:29:20 följande:
    Eh, det finns ingen sådan sida.
    Du får skriva in ett www först
    A room without books is like a body without a soul
  • Kattdamen
    Vroooooom skrev 2011-09-11 13:32:23 följande:
    Du får skriva in ett www först
    Lustigt.
  • Vroooooom
    Kattdamen skrev 2011-09-11 13:34:44 följande:
    Lustigt.
    Oj! Tolkade du mig som att jag var spydig?

Jag menade bara att sidan endast funkar med www framför,
  • Kattdamen
    Vroooooom skrev 2011-09-11 13:38:57 följande:
    Oj! Tolkade du mig som att jag var spydig?

Jag menade bara att sidan endast funkar med www framför,
    Nej, faktiskt inte. Jag tyckte det var lite lustigt, då jag klickat på sådana länkar innan, och fått upp sidan. Sen sökte jag på google och fick inte upp något där heller först.

Men det verkar som det fortfarande går att söka från studera, så hamnar man där.
  • Vroooooom
    Kattdamen skrev 2011-09-11 13:41:13 följande:
    Nej, faktiskt inte. Jag tyckte det var lite lustigt, då jag klickat på sådana länkar innan, och fått upp sidan. Sen sökte jag på google och fick inte upp något där heller först.

Men det verkar som det fortfarande går att söka från studera, så hamnar man där.
    Aha, vad bra. Jag blev rädd att jag var lite väl luddig i mitt svar och att det liksom lät illa.
    Imasy skrev 2011-09-11 12:44:36 följande:
    Har loggat in på antagning.se och jag måste säga att jag blev besviken. Superkrånglig sökfunktion och jag kan inte ens hitta de kurser jag tänkt söka.

Finns ingen sökruta och vet du inte i vilken grupp din kurs finns i får du leta ihjäl dig. Dessutom så får man bara upp max 100 alternativ, dock visas bara 20 åt gången.

Så näe, den får en stor risbuske av mig. 
    Jag har inga problem att få upp mer än 100 alternativ. Min sökning nu hade 3000. Jag har också en sökruta där jag utan problem kan söka efter mina kurser.

Jag var nöjd med Studera och det kommer säkert dröja innan jag vänjer mig vid nya sidan men så kass tyckte jag inte den var.
  • Imasy

Alltså vart hittar man den där sökrutan där man själv, dvs manuellt kan göra en snabbsökning utan att behöva plöja igenom alla "undergrupper" ? Jag måste isådanfall vara gravt synskadad som inte hittar den.

Sedan en annan fråga, jag hittade efter mycket om och med två grupper där jag hade planerat att söka kurser. De fanns inne på studera och jag har skrivit upp kursernas namn. Men nu finns de inte alls på antagning. Helt tomt, inte en endaste kurs finns att söka på distans i tex psykologi.

Ska det vara så, eller blir de offentliga under morgondagen  på första sökdagen?

• Vroooooom
    Imasy skrev 2011-09-14 12:36:40 följande:
    Alltså vart hittar man den där sökrutan där man själv, dvs manuellt kan göra en snabbsökning utan att behöva plöja igenom alla "undergrupper" ? Jag måste isådanfall vara gravt synskadad som inte hittar den.

Sedan en annan fråga, jag hittade efter mycket om och med två grupper där jag hade planerat att söka kurser. De fanns inne på studera och jag har skrivit upp kursernas namn. Men nu finns de inte alls på antagning. Helt tomt, inte en endaste kurs finns att söka på distans i tex psykologi.

Ska det vara så, eller blir de offentliga under morgondagen  på första sökdagen?
    Jag hittar massor. Exempelvis grundkurs i Psykologi 30 hp på BTH.

Jag vet inte om jag missförstår vad det är för sökruta du är ute efter. Sökrutan jag pratar om är ganska så tydlig. Se bild.

• Imasy
    Vroooooom skrev 2011-09-14 13:00:28 följande:
    Jag hittar massor. Exempelvis grundkurs i Psykologi 30 hp på BTH.

Jag vet inte om jag missförstår vad det är för sökruta du är ute efter. Sökrutan jag pratar om är ganska så tydlig. Se bild.

HAHAHA vad pucko jag är! Jag fattade inte att den gröna rutan var en sökruta ;D

Tack för hjälpen :) 
  • Vroooooom
    Imasy skrev 2011-09-14 13:06:54 följande:
    HAHAHA vad pucko jag är! Jag fattade inte att den gröna rutan var en sökruta ;D

Tack för hjälpen :) 
    Hahaha

Hoppas du hittar vad du söker nu
Svar på tråden Antagning.se - Ris eller ros?