• Göteborgstjej

Riktigt bra Tapas-restaurang i Göteborg?

Har varit på ett par, men tycker inte någon varit riktigt bra - man vill ju att maten ska vara god, att det ska finnas mycket att välja på, att det ska vara prisvärt och att miljön ska vara trevlig.. Vilken är din favorit?
    Dessutom vore det ett + om det låg centralt= nära Götaplatsen, men är inget måste.

Tack på förhand för svar!!!

Och du får gärna skriva varför du gillar den restaurangen du föreslår!!

• Svar på tråden Riktigt bra Tapas-restaurang i Göteborg?
  • Smurfan75

Manana! Finns på Lasarettgatan samt i Majorna. Underbart god mat. Massor att välja på och ytterst prisvärt. Sen har en ny öppnat som ska vara jättebra enligt de som varit där, Leonardo. Men dyrt! Ligger vid Olskroken.

• Gondola

Manana e kanon! Finns en på magasinsgatan och en på karljohansgatan i majorna.

Finns oxå en som heter Vin & Tapas men vet inte vart den ligger.

• Shibby 78
    Smurfan75 skrev 2011-09-11 16:54:46 följande:
    Manana! Finns på Lasarettgatan samt i Majorna. Underbart god mat. Massor att välja på och ytterst prisvärt. Sen har en ny öppnat som ska vara jättebra enligt de som varit där, Leonardo. Men dyrt! Ligger vid Olskroken.
    Manana är den absolut bästa jag varit på! God mat, toppenfina viner, bra service och helt ok priser!

TS. Tänk på att boka i god tid bara, det är poppis
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • litenbebis2011

Jag älskar restaurang manana, snyggt ställe, bra mat trevlig stämning. Bra priser på maten och känns lite lyxigt med garderob men lååångt ifrån stel stämning. Passar både för en parmiddag eller en kväll med ett gott gäng som vill äta lite och ta några drinkar innan man fortsätter kvällen någon annan stans. Finns på två ställen i majorna och närmre stan (aldrig varit på den i majorna). 

http://www.restaurangmanana.se

• Göteborgstjej

Passar Manana att gå med sin nästan 7åriga dotter när man vill ha en mysig mamma-dotter-stund??

• Helle333
    Göteborgstjej skrev 2011-09-11 16:52:08 följande:
    Har varit på ett par, men tycker inte någon varit riktigt bra - man vill ju att maten ska vara god, att det ska finnas mycket att välja på, att det ska vara prisvärt och att miljön ska vara trevlig.. Vilken är din favorit?
    Dessutom vore det ett + om det låg centralt= nära Götaplatsen, men är inget måste.

Tack på förhand för svar!!!

Och du får gärna skriva varför du gillar den restaurangen du föreslår!!
    testa mañanas aioli. den är så god så det nästan är löjligt.
    du behöver ringa och boka bord där!!!! poppis syälle som är proppfullt jämt
  • Göteborgstjej

Kul att flera tipsar om Manana! Var inne på hemsidan och blev hungrig av att läsa menyn!!

• ventilera mera
    Göteborgstjej skrev 2011-09-11 16:59:48 följande:
    Passar Manana att gå med sin nästan 7åriga dotter när man vill ha en mysig mamma-dotter-stund??
    Det tror jag nog, de gånger jag varit där har det varit väldigt "städat", små och stora sällskap och en hel del par - och väldigt lugnt.
  • bailley

Jag är spansk och Manana är riktig en dålig tapas-restaurang. Den på mariagatan är bättremen i göteborg finns ingenting riktig spansk, tyvarr

Svar på tråden Riktigt bra Tapas-restaurang i Göteborg?