• Myra

Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?

Jag kor med 2.a kuren puregon. Första kuren med 50ie och behövde  jag bara spruta i 5 dagar när jag fått ett lagom stort ägg. Blev ingen graviditet då.

Nu är jag mitt i 2:a kuren puregon och på 6:e dagen vid vul så hade jag två ägg. Ett på runt 9 och ett på 10 så jag fick fortsätta med sprutor 4 dagar till. Så idag var jag på vul igen men dom hade inte växt något alls sen förra gången. Läkaren sa att det var helt normalt men det kändes ändå lite konstigt att dom inte växt något alls sen sist. Hon frågade om jag hade haft ägglossning nu men det visste jag inget om, har inte känt av någon äl. Det var troligen inte så men läkaren ville nog bara kolla upp.
    Så jag får nu höja dosen från 50ie till 75ie och ska tillbaka på torsdag igen. 

Någon mera som har erfarenhet av att äggen inte växt något mellan VUL?? 
    jag trodde inte dom kunde ta en "pause" när man kör med sprutor. Så jag blev lite paff.
    Känns inte så lovande längre. 

• Svar på tråden Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?
  • Skuttan83

Hej.

Jag började på 75 torsdag 8/9 och var på vul i onsdags den 14/9. Läkaren kunde då se några ägg och det största var 9 mm. Jag ska fortsätta med samma dos och måndag 19/9 ska jag göra ett nytt vul, får se vad hänt till dess. Kan återkomma då Glad

• Hjärtefröjd

Försöker igen... jag sprutade med 75 IE i våras och mina äggblåsor mognade sååå långsamt. Tror jag fick ta ÄL-sprutan på dag 18 och inseminerades dag 19 och 20.

• Skuttan83

Vet inte riktigt om jag hängde med där. Gjorde ni ett ivf försök i våras? Vad hände efter det? Hur länge har du använt Puregon?

• LiaDiza

Hej, jag kör med Gonal-f som är samma sak som Puregon. Jag gjorde en behandling med det i februari och då hade jag samma problem som dig, de växte en stund sen växte de inte alls och jag fick mens. Min läkare sa att jag skulle försöka gå ner i vikt då jag är lite överviktig och nu i måndags började jag med sprutorna igen. Jag ska på vul på måndag 19/9 så vi får se hur det går då men jag känner lika som du att det inte känns så bra att man redan har "misslyckats" en gång. Hur länge har du sprutat nu?

• Myra

Jag är på dag 15 och ska nu spruta till dag 17. Efter 1 vul hade dom växt till 9 och 10, 2:a vul var det ingen skullnad. Igår på vul 3 så inget heller men slemhinnan hade börjat tjocka på sig och då händer det tydligen saker. Slemhinnar inehäller eller utsöndrar något hornom. Vet ej vilket hormon, Var lite orolig att äggen inte växer något sen 1:a vul.
    Vet ni om det är vanligt att det tar sådan tid?
    Är orolig att dom ska stanna av och tillbakabildas.

Hoppas det går bra för er 

• LiaDiza

Jag har ingen aning om det är normalt att deo inte växer mellan vul...Jag är också orolig att de ska tillbakabildas, kollar flera gånger i timmen så att jag inte får mens. Fan, det upptar all min tid att tänka på det! Jag hoppas verkligen att det går bra för er och att vi lyckas allihopa! Vi får uppdatera regelbundet och stötta varandra tycker jag!

• Myra

Ja det sätter sig väldigt i skallen och man funderar och tänker på det hela tiden.
    Du är inte ensam LiaDiza, jag gör likadant.
    Ska på Vul på måndag igen och då har jag sprutat i 17 dagar och hoppas verkligen att dom växt.

Svar på tråden Puregon/menapur, Hur mognar era ägg under stimuleringen?