Paris eller London för romantisk weekendresa i april/maj
Vart skulle du välja att ta din partner för en romantisk resa? Paris eller London? Tips på bra hotell också om du har?
Vart skulle du välja att ta din partner för en romantisk resa? Paris eller London? Tips på bra hotell också om du har?
Paris...eller ännu hellre Rom
Jag skulle nog också välja Rom eller Madrid.
Prag helst.
Av alternativen väljer jag Paris, det är så fint på våren och helt superromatiskt att promenera omkring i :)
Har tyvärr inga tips på romatiska hotell (har bara bott billigt när jag varit där) men kolla in Cécilia på t.ex. booking.com Bra pris och fint :)
Det beror lite granna på vad ni är intresserade av. Vill ni helst gå omkring och hålla hand, äta gott, mysa och se vackra miljöer så skulle jag rekommendera Paris. Om ni däremot vill ha lite mera fart, gå någonstans, shoppa, gå på mysiga pubar så anser jag att London är bättre. Rom tycker inte jag passar så bra för romantisk resa, åtminstone så blev vi besvikna. Prag däremot är en underbar och romantisk stad. Ang. hotell så är det så svårt för det beror helt och hållet på vad ni har för budget. Du kan hitta bra erbjudanden på hotels.com men tänk på att läsa igenom ordentligt vad som gäller vid avbokningar, man kan inte avboka på alla hotel. Vill ni ha rum för icke rökare så är det viktigt att kolla det också då det i södra Europa inte är en självklarhet. En annan sak som är viktig att tänka på när man bokar via hotels.com är att man eventuellt kan bli omflyttad till ett annat hotel, i vårt fall blev det positivt men man vet ju aldrig. Det kan vara bra att kolla tips på hotels.com men sedan ändå kontakta hotellet själva. Hoppas jag inte förvirrade dig ännu mer nu Hoppas ni får en mysig resa!
Två hotelltips till, vänner till oss bodde på Le pavillion de Lettres (tror jag det hette) och gillade det :) Bokade själv Best Western Etoile Saint Honoré för ett år sedan, verkade perfekt för oss. Tyvärr kunde vi inte åka sen, så vet ju egentligen inte hur det är, hehe.
Jag hade valt Paris - där hänger romantiken i luften (förutom att jag upplever det ganska smutsigt, men ändå). London är också en fantastisk stad men det känns mer shopping, musikal/teater och mer "bara vara i en storstad".
Några andra rekommenderar Rom men själva var vi inte alls imponerade. Då väljer jag Paris eller London alla gånger före!